کد خبر : 10403
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

با شکایت خانواده مقتول، پرونده به جریان افتاد

با شکایت خانواده مقتول، پرونده به جریان افتاد

خانواده مردچوپان مشهدی که نیروهای مرزبانی ترکمستان او را به شدت کتک زده و باعث مرگ او شدند از سه مرزبان این کشور به اتهام قتل عمد شکایت کردند.

به گزارش تیتر حادثه :چند روز پیش زنی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفت و شکایت کرد، شوهرش به‌دست سه مرزبان کشور ترکمنستان به قتل رسیده است وحالا از آنها به اتهام قتل عمد شکایت دارد.

با دستور قضایی رسیدگی به این شکایت در دستور کار ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی تهران قرارگرفت.

ماموران به تحقیق ازخانواده مرد کشته شده پرداختند که همسرش گفت: ما ساکن مشهد هستیم. شوهرم۴۱ساله و چوپان بود. گوسفندان را صبح‌ها به تپه‌ها می‌برد و بعد از ساعاتی برمی‌گشت. سال گذشته شوهرم برای چرای گوسفندان رفته بود که بازنگشت. همه جا را جست‌وجو کردیم اما بی‌فایده بود. گله گوسفندان او را چوپان‌های دیگر یافته و به خانه‌مان آوردند. اما کسی از شوهرم خبر نداشت. روز بعد از طریق پلیس مرزی فهمیدیم او فوت شده است. برای گرفتن جسد او به مرز ایران و ترکمنستان رفتیم. جسد را تحویل گرفته و به پزشکی قانونی مشهد بردیم که کارشناسان آنجا در بررسی پیکر شوهرم اعلام کردند آثار جراحات و صدمات زیادی روی بدن او وجود دارد که به نظر می‌رسد عمدی بوده و به شدت کتک خورده و بعد فوت شده است. با توجه به این‌که مرگ او مشکوک بود، پیگیر ماجرا شدم. بعد از پیگیری فهمیدم شوهرم می‌خواسته از راه میانبر گوسفندان را به چراگاه ببرد که راه را گم کرده است. او ناخواسته وارد نقطه صفرمرزی میان کشور ایران و ترکمنستان شده بود. سه مرزبان کشور ترکمنستان به شوهرم حمله‌ور شده و آنقدر او را کتک زده بودند که باعث مرگ او و داغدار شدن خانواده‌مان شدند. خواستار مجازات آنها هستیم و به اتهام قتل عمد از این سه مرزبان شکایت داریم.

بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: با توجه به ثبت شکایت این خانواده، قرارشد از طریق پلیس بین‌الملل موضوع مورد بررسی قرار گیرد. همچنین از طریق واحد بین‌الملل قوه‌قضاییه هم مکاتباتی با مرجع قضایی کشور ترکمنستان انجام شود تا نتیجه تحقیقات خود را به ایران تحویل دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.