کد خبر : 1415
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

مرد ارومیه ای در 44 سالگی فرشته شد / همه برایش گریه کردند

مرد ارومیه ای در 44 سالگی فرشته شد / همه برایش گریه کردند

تیتر حوادث: نخستین اهدای عضو در سال 1400 به نام یک فرد 44 ساله رقم خورد .

مرد ارومیه ای در آخرین ثانیه های زندگی اش جان بخشی کرد.
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کبد مرد 44 ساله‌ ارومیه‌ای که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

به گزارش تیتر حوادث ، دکتر ابراهیم حسنی با اشاره به نخستین اهدای عضو استان طی امسال، اظهار داشت: اولین اهدای عضو سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی متعلق به فرد ۴۴ ساله‌ای شد که دچار مرگ مغزی شده بود.

اهدای عضو مرد ارومیه ای
وی افزود: پیکر این فرد مرگ مغزی در روز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد جراحی قرار گرفت و کبد این فرد به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این فرد به دلیل خونریزی مغزی ، در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه بستری و با وجود اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جانش انجام شد مرگ مغزی وی در 4 اردیبهشت توسط پزشکان اعضای تیم پیوندی تایید و با اعلام رضایت خانواده بزرگوار ایشان عمل اهدای عضو انجام شد.

حسنی با قدردانی از اعضای تیم‌های پیوند، واحدهای فراهم‌آوری اعضا و خانواده‌های اهدا کنندگان اضافه کرد: سلامت یک پدیده اجتماعی است و دستیابی به این مهم باید با تلاش همه انجام شود و تمام هدف ما در تیم پیوند استان این است که امید را زنده نگه‌داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد

برچسب ها :اهدای عضو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.