کد خبر : 14945
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

مرگ تلخ پسر نوجوان

مرگ تلخ پسر نوجوان

فقط ده روز مانده بود تا جشن تولد 18 سالگی اش را بگیرد اما وقتی از سر زمین کشاورزی به خانه برمی گشت، دچار حادثه شد وبه کما رفت.

خانواده پسر جوان اهدای عضو انجام دادند. این اهدای عضو جان چند بیمار را نجات داد. با این اهدای عضو زندگی به چند خانواده دوباره لبخند زد. حالا خانواده پسرجوان با انجام اهدای عضو دلشان آرام گرفته است و می دانند پسرشان نیز از این اهدای عضو راضی است.

به گزارش تیتر حادثه ، 16 دی ماه امسال بود که حمیدرضا ایللو 10روز مانده به تولد 18 سالگی اش را جشن بگیرد دچار حادثه ای تلخ شد. ماجرای حادثه از این قرار بود که وقتی بعدازظهر آن روز حمیدرضا سوار برموتورسیکلت از سر زمین کشاورزی اشان در روستای یاطری علیا شهرستان آرادان گرمسار به سمت خانه درحرکت بود ناگهان گلگیر به چرخ موتورسیکلتش گیر کرد و باعث زمین خوردن موتورسیکلت شد. شدت حادثه به حدی بود که حمیدرضا بیهوش با سر و صورتی خونین در مقابل چشمان شاهدان ماجرا روی زمین افتاده بود.

اسماعیل پدر حمیدرضا می گوید: در خانه مشغول استراحت بودم که یکی از اهالی روستا سراسیمه به در خانه آمد. او گفت پسرم تصادف کرده و حالش خوب نیست. بلافاصله خودم را به محل حادثه رساندم. پسرم غرق در خون روی زمین افتاده بود.

مرد میانسال ادامه داد: اول پسرم را به بیمارستان معاندی گرمسار بردیم و بعد او را به بیمارستان کوثر سمنان منتقل کردیم. از همان ابتدا پزشکان گفتند که به دلیل شدت صدمه ای که به سرش وارد شده به کما رفته است.

خانواده حمیدرضا 18ساعت چشم انتظار بودند تا خبر سلامتی او را بشنوند اما ماجرا طور دیگری رقم خورد.

پدر حمیدرضا می گوید: پزشکان اعلام کردند پسرم دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی گردد به همین خاطر پیشنهاد می دهیم اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم.

او ادامه داد: پسرم دیگر به زندگی بازنمی گشت به همین خاطر تصمیمم را گرفتم تا اعضای بدنش را اهدا کنم. موضوع را با همسرم در میان گذاشتم. او هم با اینکه دل کندن از فرزند برایش سخت بود رضایت داد. حالا مطئن هستیم که با این کار افراد زیادی به زندگی بازگشتند.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران درباره این پرونده گفت:

با رضایت اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان کوثر سمنان به به بیمارستان سینا ی تهران منتقل شد و اعضای بدن او توسط تیم تخصصی پزشکان به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: هم وطنان عزیز می توانند با مراجعه به http://ehda.tums.ac.ir اطلاعات بیشتری درباره اهدای عضو کسب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.