کد خبر : 16664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

کرونا قاتل کودک ۵ ماهه شد

کرونا قاتل کودک ۵ ماهه شد

در میان همه اظهارنظرهایی که مدعی هستند سویه اُمیکرون کرونا کم‌خطرتر است خبری مبنی بر فوت کودکی پنج ماهه منتشر شد که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش تیتر حادثه در میان همه اظهارنظرهایی که مدعی هستند سویه اُمیکرون کرونا کم‌خطرتر است خبری مبنی بر فوت کودکی پنج ماهه منتشر شد که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه (دیروز) و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ فوتی کرونایی در این استان ثبت شده است که یکی از آنان کودکی پنج ماهه در کنار سایر قربانیان بود.

این درحالی است که بنا به گفته مسئولان عادی‌انگاری طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده و رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز به میزان قابل تاملی کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که کار سخنگویی ستاد کرونا در استان را نیز انجام می‌دهد اگرچه می‌گوید مرگ کودک پنج ماهه نیازمند بررسی بیشتر است اما همزمان تاکید دارد مردم باید شیوه نامه ها را رعایت کنند زیرا میزان مراجعه و ابتلا روند رو به رشد بسیاری داشته است.

دکتر سعید صحبتی با بیان اینکه میزان بستری کودکان در سویه اُمیکرون رشد قابل توجهی در مقایسه با سایر سویه های کرونا دارد اظهارداشت: مرگ کودک پنج ماهه را باید بررسی کنیم تا بدانیم علت اصلی آن چه بوده؛ احتمالا این کودک بیماری قلبی و بیماری مادرزادی نیز داشته که در نهایت کووید۱۹ باعث مرگ وی شده است.هفته پیش نیز دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی اعلام کرد: ۵ کودک زیر ۵ سال استان در اثر ابتلا به کرونا و شدت آن فوت شده اند.

دکتر جلیل موسوی افزود: از بین ۵ کودک فوت شده، ۴ نفر از کودکان زیر یک سال و یک نفر سه ساله بودند.

با کودک مبتلا به امیکرون چه کنیم؟

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی اطفال بیمارستان مفید گفت: اینکه گفته شده است پنج روز برای قرنطینه درگیری با اومیکرن کافی است، یک زمان حداقلی است و امکان دارد دوره بروز علایم تا ۱۰ روز نیز ادامه پیدا کند.

«علیرضا فهیم‌زاد» عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی اطفال بیمارستان مفید در ارتباط با وضعیت مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به این بیمارستان افزود: در این موج درگیری کودکان نسبت به موج‌های گذشته بیشتر است. در سویه‌های قبلی کودکان کم‌علامت‌تر بودند، اما درحال حاضر کرونا در کودکان علامت‌دارتر شده است. البته خوشبختانه موارد شدید و نیازمند بستری در اطفال هنوز نسبت به دفعات قبلی چندان افزایش نیافته است به این علت که میزان مراجعات بیشتر شده است، موارد بستری نیز نسبت به موج‌های قبلی بیشتر شده است، اما فعلا موارد شدید منجر به فوت بسیار کم است. امیدواریم در موج فعلی میزان فرم‌های شدید بیماری نسبت به موارد سرپایی افزایش پیدا نکند، اما در مورد سویه‌های بعدی که خواهد آمد هیچ ضمانتی وجود ندارد که شرایط به چه صورت خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علایم هشداردهنده بیماری در کودکان معمولا مانند سویه‌های قبلی است، اظهار کرد: اگر تب کودک قطع نمی‌شود و بیش از سه روز درگیر تب است، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه شود. کودکی که دچار تب ثانویه است یعنی دوباره تب می‌کند هم باید حتما به مراکز درمانی آورده شود، زیرا ممکن است عفونت افزایش یافته باشد. مشکلات تنفسی نیز بسیار مهم است، زیرا در این سویه، درگیری تنفسی به صورت فوقانی و به صورت گرفتگی صدا و خفگی در کودکان دست می‌دهد که در این صورت حتما باید مراجعه کنند. ضعف و بی‌حالی جدی نیز از دیگر علایم هشداردهنده مربوط به کودکان است. در این سویه علایم اسهال و استفراغ و مشکلات گوارشی بیشتر دیده می‌شود و گاهی استفراغ بسیار شدید می‌شود و باعث کم آبی در کودکان خواهد شد که از دیگر علایم هشداردهنده جهت مراجعه به مراکز درمانی است.

برچسب ها :فوت کودک ، کرونا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.