کد خبر : 18999
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

۸ نفر در تصادفات جاده‌ای قم جان خود را از دست دادند

۸ نفر در تصادفات جاده‌ای قم جان خود را از دست دادند

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ایام نوروز امسال ۸ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای قم جان خود را از دست داده اند که این تعداد همانند آمار متوفیان سال گذشته بوده است.

تیتر حادثه : سردار سید محمود میرفیضی گفت: طرح نوروزی پلیس قم به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم در حوزه‌های مأموریتی، همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه نوروزی ۹ قرارگاه فرعی وظیفه تأمین نظم و امنیت این ایام را برعهده داشت به آمار کشف جرایم استان در مدت مذکور اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پلیس آگاهی و همچنین انتظامی شهرستان، ۶۵ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته کشف و سرقت‌ها در مجموع به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی، ۵۳ هزار و ۴۱۹ تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ قم گرفته شده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۲۸ مورد، نیاز به اعزام پلیس بوده است.

سردار میرفیضی با بیان اینکه وضعیت تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی نیز ۵۴ درصد افزایش داشته است، گفت: طی این مدت ۸ تن از هموطنان متأسفانه در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، این تعداد همانند آمار متوفیان سال گذشته بوده و آمار مصدومان نیز ۱۹ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به حوزه کشفیات مواد مخدر، گفت: از آغاز طرح نوروزی ۴۷۰ کیلو و ۷۹۲ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که تریاک با ۴۳۵ کیلو در رتبه اول کشفیات قرار دارد، همچنین ۵ تن قاچاقچی و خرده فروش مواد افیونی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.سردار میرفیضی با اشاره به کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه قاچاق را ۱۲۸ میلیارد دانست و گفت: ۲۷ دستگاه انواع خودرو قاچاق بر توقیف و ۳۷ نفر متهم دستگیر شده‌اند، همچنین ۳ فقره پرونده اخلال در نظام توزیع مرغ و تهدید علیه بهداشت عمومی و احتکار به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال و یک فقره پرونده جذب سپرده غیرقانونی به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان ، در خاتمه ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مردم در ایام نوروز، گفت: هدف ما افزایش رضایتمندی مردم است، انشاالله در سال جدید بتوانیم خادم خوبی برای مردم ولایتمدار شهر مقدس قم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.