کد خبر : 19777
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن

سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن

سارقان مسلح که با گروگان گرفتن مرد طلافروش به مغازه‌اش دستبرد زده و ۶کیلو طلا دزدیده بودند پیش از اینکه موفق به فروش آنها شوند به دام پلیس افتادند.

تیتر حادثه : صدای اذان ظهر ۳۰فروردین امسال همه‌جا را پر کرده بود و مرد طلافروش خودش را آماده می‌کرد که برای خواندن نماز به مسجد برود. او صاحب یک مغازه طلافروشی در شهرستان خرامه در استان فارس بود و همیشه ظهر که می‌شد به مسجد می‌رفت و پس از خواندن نماز راهی خانه می‌شد که کمی استراحت کند و بعدازظهر دوباره به مغازه برمی‌گشت. مرد طلافروش در مغازه را قفل کرد و دزدگیر را به‌کار انداخت و با خیال راحت راهی مسجد شد. او پس از خواندن نماز به سمت خانه‌شان در همان حوالی حرکت کرد که در کوچه‌ای خلوت یک خودروی سواری سد راهش شد و ۲نفر که اسلحه داشتند از ماشین پیاده شدند و با تهدید اسلحه مرد طلافروش را سوار ماشین کردند و به راه افتادند.

دزدان مسلح از قبل نقشه سرقت از مرد طلافروش را طراحی کرده بودند. آنها چند روز طعمه‌شان را زیرنظر گرفته و متوجه شده بودند که او ظهرها از چه مسیری راهی خانه می‌شود و برای همین زمان و محل دقیق گروگان گرفتن او را مشخص کرده بودند. آنها پس از ربودن مرد طلافروش راهی بیابان‌های اطراف شهر شدند؛ جایی خلوت که از قبل برای انتقال گروگانشان به آنجا درنظر گرفته بودند. دزدان سپس شروع به شکنجه و تهدید مرد طلافروش کردند و درحالی‌که لوله اسلحه‌شان را روی سر او گذاشته بودند با تهدید ریموت دزدگیر و کلید مغازه را از او گرفتند. درحالی‌که یکی از دزدان مراقب مرد طلافروش بود، بقیه آنها با در اختیار داشتن ریموت و کلید طلافروشی راهی آنجا شدند.

سارق مسلح طلا در خرامه دستگیر شد
حدود ساعت۳ بعدازظهر بود و در آن ساعت از روز، خیابان‌ خلوت و بیشتر مغازه‌ها تعطیل بودند. همین باعث شد که دزدان بی‌آنکه کسی متوجه آنها شود خودشان را به طلافروشی رسانده، دزدگیر را خاموش کرده، کرکره مغازه را بالا زده و به راحتی وارد آن شوند. آنها ظرف چند دقیقه همه ۶کیلو طلایی را که در مغازه بود داخل یک گونی ریختند و از مغازه خارج شده و سوار بر خودروی خود به محلی برگشتند که گروگانشان آنجا بود. سارقان مسلح که نقشه خود را موفقیت‌آمیز می‌دیدند، مرد طلافروش را همانجا رها کرده و به همراه کیسه پر از طلا پا به فرار گذاشتند.

مرد طلافروش پس از خلاص شدن از دست دزدان مسلح، خودش را به مغازه رساند و وقتی دید که آنها همه طلاها را به سرقت‌ برده‌اند پلیس را خبر کرد. تیمی از مأموران به سرعت راهی محل حادثه شدند و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. ماموران در ادامه راهی محلی شدند که شاکی پرونده در آنجا ربوده شده بود. بررسی‌ دوربین‌های مداربسته و تحقیقات محلی نخستین سرنخ‌ها را در اختیار تیم تحقیق قرار داد و کارآگاهان با بررسی همین سرنخ‌ها بود که ظرف چند روز موفق به شناسایی ۲نفر از سارقان شدند.

سردار رهام ‌بخش‌حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس می‌گوید: مخفیگاه سارقان در یکی از شهرهای شمالی استان شناسایی شد و در یک عملیات ضربتی ۲نفر از سارقان مسلح و فردی که قرار بود طلاهای سرقتی را از آنها خریداری کند، دستگیر شدند. وی با اشاره به کشف ۶کیلو طلای مسروقه از مخفیگاه سارقان افزود: پس از اعتراف دزدان به سرقت مسلحانه، برای آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.