کد خبر : 19849
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

پوشش 428 مورد حریق در یکماه

پوشش 428 مورد حریق در یکماه

اتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت در یک ماهه فروردین 1401 نسبت به پوشش عملیاتی 428 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

به گزارش تیتر حاذثه اتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت در یک ماهه فروردین 1401 نسبت به پوشش عملیاتی 428 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کردند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، ضمن خداقوت به تمامی آتش نشانان و کادر اداری این سازمان، افزود: هم اینک سازمان آتش نشانی رشت با تلاش آتش نشانان ۱۴ ایستگاه آتش نشانی که ۳ ایستگاه آن در مرکز شهر جانمایی شده در خدمت شهر و شهروندان است.

وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد عملیات های یاد شده سهم عملیات اطفای آتش سوزی ها 178 مورد بوده افزود: از این تعداد 51 مورد آتش سوزی منزل مسکونی ، 83 مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار و 8 مورد آتش سوزی تجاری بوده است.

مومنی با بیان اینکه علت 2۰% آتش سوزی منازل مسکونی؛ اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است ادامه داد: از مجموع 51 مورد خانه آتش گرفته تنها 26 درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که قطعا توجه به امر بیمه منازل مسکونی امری مهم و اساسی است چرا که آتش در چشم بر هم زدنی سرمایه چندین و چند ساله را از بین خواهد برد.

ایـن مسـوول آتش نشانی ضمن اشاره به پوشش 139 مورد حادثه و نیز 111 مورد خدمات ایمنی در این مدت ادامه داد: در میان حوادث؛ محبوس شدن در آسانسور با 63 مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب اماکن با 39 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

بررسی 392 پرونده ساختمانی و آتش سوزی توسط تیم پیشگیری سازمان آتش نشانی

این مسوول به دیگر مجموعه فعالیت های این حوزه همچون صدور مجوز ایمنی، ارایه پایان کار، طرح ایمنی ساختمان ها و بررسی علل و انگیزه بروز آتش سوزی ها اشاره داشت و ادامه داد: در فروردین سال جاری 249  مورد صدور طرح ایمنی ساختمان ها 107 مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان 9 مورد بازدید از اماکن مختلف و 27 مورد بررسی علل و بروز حریق بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.