کد خبر : 20396
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

اعلام وضعیت مصدومین ایرانی حادثه قطار کرواسی

اعلام وضعیت مصدومین ایرانی حادثه قطار کرواسی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی اعلام کرد طی برخورد دو قطار مسافری و باری در این کشور 5 هموطن ایرانی مصدوم شده و یک بانوی ایرانی نیز در بیمارستان بستری است.

به گزارش تیر حادثه ؛ سفارت کشورمان در کرواسی در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در پی برخورد دو قطار مسافربری و باری در کرواسی، دست کم سه نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند که بنا بر اطلاعات دریافتی از منابع محلی تا کنون، پنج نفر از مصدومین این حادثه، از هموطنان ایرانی بوده اند.
پلیس کرواسی اعلام کرد، این سانحه جمعه شب در نزدیکی شهر نووسکا در مرز کرواسی با صربستان رخ داده است. آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی با حضور  در محل حادثه گفت: تاکنون هویت سه کشته شده مشخص شده و مجروحان حادثه در بیمارستان بستری شده‌اند که جراحت برخی از آنها جدی است.
پلنکوویچ گفت، قطار مسافربری یک خط محلی دارای ۱۳ مسافر بود، اما در قطار باری فقط راننده لوکوموتیو حضور داشت.
به گفته وی، شهروندان خارجی نیز در میان مجروحان وجود دارند.
طبق اطلاعاتی که تا کنون بدست آمده، از هفت نفر مصدوم بستری شده در بیمارستان، دو نفر اتباع کرواسی و ۵ نفر اعضای یک خانواده ایرانی بوده اند که ۴ نفر از آنان مرخص و در حال حاضر یک بانوی ایرانی به دلیل آسیب دیدگی ستون فقرات در بیمارستان نواگرادیشکا بستری و تحت نظر پزشکان است.
مقامات کرواسی اعلام کردند، هر دو قطار پس از برخورد از ریل خارج شدند. علت وقوع این حادثه ریلی در دست بررسی است.
هیاتی از سفارت ایران در زاگرب برای بررسی موضوع و پیگیری هر گونه کمک به هموطنان مصدوم به شهر نووسکا اعزام شده اند. هر گونه اطلاعات قطعی و تکمیلی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.