کد خبر : 23772
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۴۵

لغو قصاص 2 اعدامی در گلستان

لغو قصاص 2 اعدامی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دو محکوم به قصاص در گلستان با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره، یافتند.

به گزارش تیتر حادثه

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده این محکومان قصاص در قالب پویش عید تا عید و با کمک و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ریش سفیدانی که برای تلاش در پرونده‌های قصاص داوطلب شده‌اند، به بخشش ختم شد.

آسیابی افزود: یکی از این محکومان سال ۸۹ هنگام مشاجره لفظی با دوستش بر سر یک کبوتر، و دیگر محکوم هم سال ۱۳۹۳ زمانی که ۱۹ سال داشت در پی یک لجاجت بچگانه و ناتوانی در کنترل خشم، مرگ دوستان ِ نزدیک خود را رقم زدند.

وی ادامه داد: به درخواست اولیای دم، برای هر دو نفر حکم قصاص صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا بود که اولیای دم به حرمت مولای جوانمردان، با بزرگواری از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم منصرف شدند.

آسیابی افزود: با گذشت این خانواده‌ها، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال بخشیده شده‌اند به ۲۰ تَن رسید.

پویش بخشش علوی، سیره مهدوی” از ۱۳ رجب سالروز ولادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در گلستان آغاز شده است و تا نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد، در قالب این پویش، اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد استانی صبر در گلستان به صورت ویژه برای صلح و سازش در پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف به ویژه پرونده‌های قصاص، تلاش می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.