کد خبر : 25493
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۹

مصدومیت بیش از 3 هزار نفر در حوادث گلستان

مصدومیت بیش از 3 هزار نفر در حوادث گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در یک سال گذشته 10 هزار و 474 نفر در حوادث مختلف تحت تاثیر حادثه قرار گرفتند که در مجموع 3 هزار و 844 نفر مصدوم شدند که از این تعداد مصدومان یک هزار و 530 نفر با همکاری نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

قاسم غریب آبادی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای مردمی که در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند سعی دارد با رویکرد مردمی و خدمت به مردم اقدامات خود را پایه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات امدادی، آموزش امداد و نجات، اقدامات داوطلبانه و اجتماعی بخشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در استان گلستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: هلال احمر گلستان از بهمن ماه سال گذشته تا تا بهمن سال جاری در یک هزار و ۸۹۸ حادثه امداردسانی کرده که بیشترین تعداد خدمات امدادی در یک هزار و ۳۹۷ حادثه جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۴۱ حادثه کوهستان نیز امداد رسانی شده گفت: همچنین در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۴۷۴ نفر در حوادث مختلف تحت تاثیر حادثه قرار گرفتند که در مجموع ۳ هزار و ۸۴۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد مصدومان یک هزار و ۵۳۰ نفر با همکاری نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

غریب آبادی متذکر شد: در این مدت ۶ هزار و ۷۴۶ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲ هزار و ۵۷۷ تیم عملیاتی بکارگیری شدند و یک هزار و ۸۱۰ دستگاه آمبولانس، ۲۹۶ دستگاه خودروی نجات، ۳۵۹ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۱۳ ست کوهستان مهمترین تجهیزاتی بوده که در عملیات یکسال گذشته استفاده شده است.

وی بیان کرد: هلال احمر شهرستان های گرگان، مینودشت و کردکوی بالاترین حادثه را پوشش داده اند و در بخش پایگاه های امداد و نجات پایگاه زرین‌گلِ علی آباد کتول، پایگاه سه راهی گالیکش و النگ کردکوی در حوادث بیشتری نسبت به دیگر پایگاه‌های امداد و نجات استان خدمات امدادی ارائه داده اند.

ارائه خدمت درمانی به بیش از ۱۰ هزار مددجو توسط هلال احمر​

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص خدمات درمانی جمعیت هلال احمر گلستان طی یک سال گذشته تصریح کرد: در ۱۳ مرکز توانبخشی هلال احمر استان شامل هفت مرکز فیزیوتراپی، سه مرکز گفتار درمانی، دو مرکز کاردرمانی و یک مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان ۱۰ هزار و ۱۹۴ نفر خدمت درمانی با تعرفه نیمه دولتی دریافت کرده اند.

غریب‌آبادی گفت: در ۲ داروخانه هلال احمر استان در گرگان و گنبدکاووس برای ۱۸۷ هزار و ۶۹۲ بیمار مراجعه کننده خدمت ارائه شده که در این داروخانه ها به طور تقریبی ۱۷ میلیارد ریال به مددجویان حوزه حمایتی دارو تحویل داده شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۴۹۱ نفر از خدمات تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری استان در بخش‌های معاینات پزشکی، مشاوره مامایی، غربالگری سیستم اسکلتی حرکتی ویژه کودکان و نوجوانان بهره مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: در حوزه مرکز پزشکی حج و زیارت نیز یک هزار و ۶۰۰ نفر از حجاج اعزامی در سال گذشته تحت معاینات پزشکی قرارگرفته و ۵۵۲ نفر از آنان واکسینه شدند.

آموزش همگانی و عمومی به قریب ۳۰ هزار نفر در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: یکی از بخش‌های بسیار مهم در جمعیت هلال احمر گلستان موضوع آموزش بخصوص در مقابله با حوادث طبیعی است.

غریب‌آبادی بیان کرد: در یک سال گذشته در قالب دوره های کمک های اولیه ۲۲ ساعته، مهارت های داوطلبی ۴۰ ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت، دوره های مبتنی بر نیاز جوامع، آموزش خانه‌های هلال و مانورهای تمرینی ۲۹ هزار و ۷۷۲ نفر آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۸۳۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب در آموزش‌های تخصصی اعم از اسکان اضطراری، پیش بیمارستانی، حمل و نقل جاده‌ای، مخابرات و ارتباطات رادیویی، نجات در آوار، اصول دسترسی با طناب و اصول پیمایش و راهبری در عملیات جست‌وجو و نجات دوره دیدند.

کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین و داوطلبان گلستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: طی این مدت ۱۵۰ نفر از داوطلبان و خیران گلستانی با اهدای ۲۰ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال در قالب فعالیت های عمرانی برای کمک به مردم با هلال احمر استان همراهی کردند.

غریب آبادی اظهار کرد: ارائه خدمات رایگان بهداشتی درمانی به ۴ هزار و ۲۵۷ نفر حاصل اعزام ۱۸ کاروان سلامت به مناطق دوره افتاده و کم برخوردار با مشارکت ۴۰۰ پزشک و پیزاپزشک داوطلب و پرسنل استان در یک سال گذشته بوده است.

وی گفت: به منظور تامین بخشی از هزینه های بیماران کم برخوردار، به ۵ هزار و ۶۶۳ نفر کمک بلاعوض دارویی، درمانی داده شد و ۹۹ نفر از متقاضیان وام قرض الحسنه دارو و درمان ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای دریافت وام از اعتبار اختصاص داده شده از سوی سازمان داوطلبان معرفی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی از اتفاقات بسیار خوبی است که در هلال احمر انجام شده و بنای آن در کشور از سوی خیر داوطلب گلستانی نهاده شد که در یک سال گذشته یک هزار و 546 نفر از بیمارانی که در خانه دوران نقاهت خود را می گذرانند از تجهیزات این بانک‌های امانی استفاده کردند و همچنین ۳۱ قلم تجهیزات جدید به ارزش ۸۶۶ میلیون ریال در یکسال اخیر به بانک های امانات اهدا شده است.

غریب آبادی ادامه داد: هلال احمر گلستان یکی از ارگان‌های مجری طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور به عنوان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است که در این استان طی یک سال گذشته به ۲ هزار و ۸۹۸ بهره‌ور خدماتی به ارزش ۳ میلیارد و ۸ میلیون ریال ارائه شده است و در قالب سایر طرح‌های حمایتی ۴ هزار سبد غذایی با ارزش۱۷ میلیارد ریال میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع شده است.

جذب بیش از 6 هزار عضو جدید گلستانی در هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: در یکسال گذشته ۶ هزار و ۲۶۴ نفر جوان به عضویت هلال احمر درآمده که با برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیت امدادی برای خدمت به مردم به ویژه آسیب دیدگان از حوادث آماده می‌شوند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای جوانان جزو وظایف دستگاه های اجرایی است، افزود: در قالب طرح تابستانی شوق رویش بیش از ۶ هزار جوان عضو در برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی شرکت کردند و در قالب در طرح یاس(یاران آسیب ستیز) قریب یک هزار و ۵۰۰ جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت آموزش‌های عمومی کمک های اولیه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: جشنواره «رفیق خوشبخت ما» یکی از طرح های مهم جوانان با موضوع رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که ۴ هزار جوان گلستانی در این طرح فرهنگی شرکت کرده‌اند.

غریب آبادی در پایان گفت: جامعه دانش آموزی بزرگترین گروهی هستند که به واسطه آن‌ها می‌توان شمار زیادی از مردم و خانواده‌ها را نسبت به رویارویی با حوادث و بحران‌ها آگاه کرد که در قالب طرح دادرس و به دنبال آن کاربینی عملیاتی ۳ هزار دانش آموز پایه هشتم کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

برچسب ها :حوادث ، گلستان ، مصدومیت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.