کد خبر : 26006
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

پاکبان یزدی با چک های میلیونی پیدا شده گل کاشت

پاکبان یزدی با چک های میلیونی پیدا شده گل کاشت

پاکبانی که چک های میلیونی را به صاحبس بازگردانده بود بیان کرد: دنبال مژدگانی و تشکر نیستم.

به گزارش تیتر حادثه

قرار است با مرد ۵۷ ساله‌ای از دیار یزد گفت‌وگو کنیم که از دار دنیا هیچ چیز ندارد و حتی پایین‌تر از خط فقر هم زندگی می‌کند اما می‌گوید بزرگ‌ترین دارایی‌اش، شرافت و پاکدستی است و با تمام وجود به آن افتخار می‌کند.

محمود شیرزایی در اولین روزهای عید،کیفی حاوی ۸۰ فقره چک به مبلغ ۵۱۱ میلیون پیدا کرد و بدون ذره‌ای چشمداشت، آن را به صاحبش برگرداند. او 2 دختر و 2 پسر دارد. از سال ۸۹ تا الان پاکبان است و قبل از آن در حرفه جوشکاری مشغول به‌کار بود.

چک‌ها را چطور پیداکردید؟

7 صبح آن روز مشغول کار در بلوار ولیعصر یزد بودم و کسی همراهم نبود. حین‌کار، دیدم مقداری کاغذ روی زمین ریخته است. یکی از کاغذها را برداشتم و دیدم کاغذهای دیگری هم وجود دارد. دومی را که برداشتم و پشتش را خواندم، متوجه شدم چک است. یک لحظه جا خوردم وگفتم کدام بنده خدایی این همه چک را گم کرده است.

تعداد چک‌ها را شمردید؟

نه اصلا.

چرا؟ از قدیم گفته‌اند پولی را‌ که از زمین پیدا می‌کنی بشمار.

لزومی نداشت بشمارم. برایم مهم نبود. تنها چیزی‌که برایم اهمیت داشت، پیدا کردن صاحبش بود. بعد از پیدا کردن چک‌ها با ناظر کاری خود صحبت‌کردم وگفتم چک پیدا کرده‌ام. او هم خیلی از من تشکرکرد و بعد با مسئولان شهرداری منطقه یک یزد موضوع را در میان‌گذاشت. بعد از یک ساعت هم خوشبختانه صاحب چک‌ها پیدا شد.

به دیدن شما آمد؟

بله و صورتم را بوسید. باورش نمی‌شد چک‌هایش پیدا شده باشد. حتی خبر نداشت چک‌ها را گم کرده است.

چک‌ها را چطورگم‌کرده بود؟

همسر این آقا کیف چک‌ها را از داخل مغازه برداشته و روی سقف ماشین گذاشته بود. وقتی سوار ماشین شده بود، یادش رفته بود کیف را بردارد و این‌طوری کیف‌گم شده بود.

صاحب چک‌ها اهل‌کجا بود؟

همشهری‌ام است. قرار بود به مسافرت بروند که این اتفاق افتاد.

مژدگانی هم‌گرفتید؟

صاحب چک‌ها یک روز تماس‌گرفت و نشانی مغازه لوازم خانگی‌اش را داد و گفت به مغازه‌ام بیا. البته برای من مهم نیست. همین‌که چک‌ها را برگرداندم و او خوشحال شد و مردم هم فهمیدند که این مبلغ را به صاحبش برگرداندم، کافی است.

ماهانه از شهرداری چقدر حقوق می‌گیرید؟

8 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.

خانه برای خودتان است؟

نه مستاجرم و ماهی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهم.

با این‌که در زندگی‌تان با مشکل مالی مواجه هستید اما معلوم است دنبال پول و نان حلال هستید.

خیلی. حتی یک لحظه هم وسوسه نشدم به چک‌ها دست بزنم یا انتظار مژدگانی داشته باشم. من از اول زندگی‌ام هیچ وقت نان حرام به زن و بچه‌هایم نداده‌ام. دوست ندارم لقمه‌ حرام از گلوی‌شان پایین برود. این بچه‌ها معصوم و بی‌گناه هستند و بارها دیده‌ام که لقمه حرام چه بر سر خانواده‌ها آورده است. وضعیت مالی‌ام اصلا خوب نیست اما خدا را شکر می‌کنم که پول حرام وارد زندگی‌ام نکرده‌ام.

واکنش همسر و فرزندان‌تان وقتی متوجه شدند پول را برگردانده‌اید، چه بود؟

کلی افتخارکردند. من در تهران و زاهدان وگرگان فامیل دارم. همه تماس گرفتند و گفتند عمو محمود چکار کرده‌ای همه از تو حرف می‌زنند. خدا خیرت دهد. همسر این پاکبان یزدی هم دل پردردی از شرایط زندگی‌اش دارد: «شما را به خدا حرف‌های ما را به گوش مسئولان برسانید. هرجا می‌رویم، به ما خانه نمی‌دهند. وقتی شوهرم با شما صحبت می‌کرد به او گفتم یک کلمه می‌گفتی خانه نداریم و دچار مشکل هستیم. مشکل مالی‌مان جدا اما هیچ جا با ۴۰، ۵۰میلیون تومان پول پیش به ما خانه نمی‌دهند. شوهرم به سختی زندگی‌مان را تامین می‌کند و به کمک و توجه مسئولان نیاز‌داریم.»

لیلا حسین‌زاده

برچسب ها :پاکبان ، کاشت ، میلیونی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.