کد خبر : 26608
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۷

هشدار بارش شدید باران در برخی نقاط کشور

هشدار بارش شدید باران در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی با هشدار رشد ابرهای همرفتی در برخی استان‌ها طی امروز از احتمال رگبار شدید باران،آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا جمعه در شمال هرمزگان، شرق فارس و نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب باعث رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹: نیمه جنوبی کرمان، جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل‌ونق.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

برچسب ها :باران ، بارش ، کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.