کد خبر : 27227
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

عکس هایی از یک عملیات در کوه صعب العبور

عکس هایی از یک عملیات در کوه صعب العبور

آماده باش عادی ترین بخش زندگی آنهاست !هر لحظه و هر ثانیه حتی موقع خواب و ناهار و شام زنگ ها که به صدا در می آیند یا خش خش بی سیم ها ناگهان قطع می شود و صدای اپراتور شنیده می شود یعنی باید به ماموریتی بروند و فرشته نجات شوند.مشخص نیست خودشان در این عملیات چه سرنوشتی دارند ماموریتی بی بازگشت یا .

به گزارش تیتر حادثه ، «جمعه 8 اردیبهشت ماه 1402، ساعت 9 و 50 دقیقه صبح بود که از طریق مرکز کنترل هماهنگی و عملیات جمعیت هلال احمر لرستان به پایگاه امداد و نجات بین شهری سلمان اطلاع دادند که مردی، در ارتفاع 2 هزار متری دچار آسیب دیدگی از مچ پا شده است.» اینها را یاسین عاقلی، نجاتگر جوان هلال احمر می گوید و تاکید می کند که حادثه دیده، در ارتفاعات شاه نشین، واقع در بروجرد و در نقطه ای که صعب العبور بوده، همراه با یک گروه هفت نفره گیر افتاده است.
او می افزاید: «بعد از اعلام این حادثه، تیم پایگاه سلمان سریعا با یک آمبولانس به محل حادثه اعزام می شود که متشکل از سه نجاتگر است. این تیم بعد از مدتی، درخواست پشتیبانی می کند و یک تیم واکنش سریع از جمعیت هلال احمر بروجرد و یک تیم از هیئت کوهنوردی ، به صحنه حادثه وارد می شوند.»
این نجاتگر می‌گوید: «فرد حادثه دیده، مردی 23 ساله و از افراد محلی آن منطقه بوده است که با گروه همراهش، برای طبیعت گردی به ارتفاعات رفته بودند. ساعت دو و نیم بعد از ظهر، اعضای تیم هلال احمر، به قله رسیدند و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. فرد مصدوم در دیواره کوه گیر افتاده و مچ پایش نیز شکسته بود. در واقع، موقعیت فرد در مکانی صعب العبور بود به گونه ای که امکان نداشت به صورت عادی به آن منطقه دست یافت. نجاتگران هلال احمر، ناچار شدند با کمک کارگاه، یعنی بستن طناب و پیدا کردن راهی برای پایین کوه، مصدوم را از آن وضعیت خارج کنند.»

عاقلی، نجاتگر هلال احمر در تکمیل سخنانش می گوید: « مرد حادثه دیده، به شدت دچار ترس شده بود و اعضای تیم نجات، علاوه بر تثبیت فیزیکی مصدوم، به انجام حمایت های روانی نیز پرداختند. سرانجام مصدوم را به پایین انتقال داده شد و تیم اورژانس، کارهای درمانی او را شروع کردند.»
این نجاتگر هلال احمر که 15 سالی می شود در این حرفه مشغول به فعالیت است، توصیه ای به طبیعت گردان می کند و می افزاید: «بهتر است هموطنانی که طبیعت گردی می کنند، دوره های امداد و نجات هلال احمر را سپری کنند. این دوره ها، چه در زمان حادثه برای خودشان و چه برای دیگری، مفید است. همچنین پیش از اعزام به منطقه ای که نسبت به آن آشنایی ندارند، حتما راجع به آن پرس و جو، مسیرها را بشناسند و وضعیت آب و هوا را بررسی کنند. همچنین اگر دچار مشکل شدند، با ندای امداد، یعنی شماره 112 تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.