کد خبر : 27556
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق است؟

فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق است؟

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای برخی استان‌های جنوبی کشور هشدار خسارت به تاسیسات دریایی و اختلال در فعالیت بنادر صادر کرد.

به گزارش تیتر حادثه ، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. در شمال غرب، غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز طی ۳ روز آینده وزش باد پدیده حاکم است.

فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و مناطقی از مرکز کشور،‌غرب سواحل دریای خزر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. در برخی مناطق نیز ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه گستره بارش‌ها در نیمه غربی کشور است و در مناطقی از غرب، شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور بارش روی می‌دهد و روز جمعه بارش‌های به شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب سواحل دریای خزر محدود می‌شود.

فردا و روز چهارشنبه در استان‌های مرزی غرب و جنوب غربی وزش باد شدید،‌گاهی گردوخاک و نفوذ توده گردوخاک از عراق و عربستان انتظار می‌رود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

نوع مخاطره: افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر و دور از ساحل ۲ متر

منطقه اثر: نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و تأسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.