کد خبر : 27559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

دراکولای مخوف چه رازی داشتند !

دراکولای مخوف چه رازی داشتند !

نیروهای انتظامی 5 عضو ترسناک ترین باند زورگیران مشهد را درحالی دستگیر کردند که اعضای بی رحم این باند که به «دراکولا» معروف بودند، طعمه های خود را به طرز وحشیانه ای هدف ضربات خنجر و قمه قرار می دادند و با خنجرهای خون آلود خود در بزرگراه های اطراف مشهد وحشت آفرینی می کردند.

به گزارش تیتر حادثه ، رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح پرونده معروف به «دراکولا» گفت: در اولین روزهای آغاز سال جدید، پرونده هایی در مراکز انتظامی و کلانتری ها تشکیل شد که حکایت از فعالیت یک باند خطرناک زورگیری در بزرگراه های مشهد داشت.
سرهنگ احمد نگهبان اضافه کرد: تبهکاری های زورگیران مسافربرنما در حالی رنگ سریالی به خود گرفت که مال باختگان از وحشت آفرینی سرنشینان یک دستگاه پراید سفید رنگ با خنجر های خون آلود سخن می گفتند. در این میان جوان 26 ساله ای که هدف ضربات خنجر باند زورگیران قرار گرفته بود و سارقان او را در جاده مشهد – نیشابور رها کرده بودند، درباره این حادثه هولناک به پلیس گفت: حدود ساعت 20 برای عزیمت به نیشابور در اطراف میدان حافظ (گاراژدارها) منتظر خودروهای بین شهری بودم که راننده یک دستگاه پراید سفیدرنگ مقابلم ترمز زد. خودروی مذکور 4 سرنشین داشت که یکی از آن ها به بهانه این که کمی جلوتر پیاده می شود، از صندلی عقب بیرون آمد و بعد از آن که من در وسط قرار گرفتم او هم کنارم نشست و راننده به طرف نیشابور حرکت کرد اما وقتی از عوارضی مشهد رد شدیم، ناگهان راننده صدای ضبط ماشین را به طرز سرسام آوری بلند کرد و به سمت یک جاده فرعی تغییر مسیر داد. تازه فهمیدم که آن ها زورگیر هستند ولی تیغه خنجر را زیر گلویم احساس کردم و در تاریکی شب نفسم بند آمد به گونه ای که حتی نمی توانستم به آن ها التماس کنم. سرنشینان خطرناک پراید ترس و دلهره عجیبی را با وارد آوردن ضربه خنجر بر پیکرم ایجاد کردند و من دیگر فقط به حفظ جانم می اندیشیدم. آن ها خنجر خون آلود را نشانم می دادند تا رمز کارت بانکی ام را بگویم. من هم که وحشت زده به خون هایی می نگریستم که از پیکرم بیرون می زد خیلی زود رمز کارت بانکی ام را گفتم و آن ها بعد از گرفتن ساعت مچی، گوشی تلفن و لپ تاپ، جیب هایم را خالی کردند و مرا از خودرو بیرون انداختند. با هر زحمتی بود خودم را در تاریکی شب به کنار جاده رساندم و از مرگ نجات یافتم اما زورگیران در کمتر از 5 ساعت 120 میلیون تومان وام ازدواج را برداشت کردند که بعد از چندین ماه دوندگی به حساب بانکی ام واریز شده بود!

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به پرونده مشابه دیگری از زورگیری های سریالی باند معروف به «دراکولا» اشاره کرد و افزود: کارگر 24 ساله ای نیز که در شب عید فطر طعمه زورگیران مخوف شده بود و آن ها ساق پایش را شکسته بودند، درباره این ماجرای وحشتناک به پلیس گفت که در اطراف میدان شهید فهمیده (بزرگراه صدمتری) منتظر تاکسی بودم تا به میدان امام حسین(ع) بروم اما وقتی در تاریکی شب سوار یک دستگاه پراید شدم ناگهان یکی از سرنشینان آن خنجر کشید تا اموالم را زورگیری کنند. من هم در حالی که بسیار ترسیده بودم سعی کردم در مقابل آن ها مقاومت کنم تا شاید یکی از رانندگان عبوری متوجه ماجرا شود و به کمکم بیاید ولی آن ها مرا هدف ضربات خنجر و قمه قرار دادند و زیر مشت و لگد ساق پایم را شکستند. آن ها سپس گوشی تلفن و مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقدم را گرفتند که صاحبکارم برای رهن و اجاره یک منزل به من داده بود! با وجود این زورگیران مذکور که مانند دراکولا خون آشام بودند، بدون توجه به فریادهای دلخراش من، حتی انگشتر طلایی را که برای مادرم هدیه گرفته بودم از من ربودند و مرا در تاریکی شب از درون خودرو بیرون انداختند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دستورهای ویژه ای برای پیگیری ماجرای زورگیرانی صادر شد که حالا از سوی مال باختگان لقب «دراکولا» گرفته بودند و هنوز به وحشت آفرینی های خود ادامه می دادند. به همین دلیل گروهی از افسران تخصصی پلیس مشهد تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند با آن که باند تبهکاران حرفه ای هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند. سرانجام با چهره نگاری فرضی، هویت یکی از زورگیران سابقه دار با هوشیاری کارشناسان اداره تشخیص هویت فاش شد که اواخر اسفند سال گذشته از زندان آزاد شده بود. این متهم تحت تعقیب از سال 92 و به مدت 9 سال به جرم سرقت به عنف در زندان تحمل کیفر کرده بود و چند روز بعد از آزادی دوباره ارتکاب جرم را با همدستان دیگرش ادامه داده بود.

مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به یک هفته فعالیت های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه این تبهکار خطرناک خاطرنشان کرد: با رصدهای اطلاعاتی پلیس، بالاخره مخفیگاه وی در خیابان شهید شیرودی محاصره شد و این متهم با دستورهای ویژه قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در حالی به دام افتاد که با حضور در یکی از محضرهای ثبت اسناد قصد داشت سند یک خودرو را به نام همسرش ثبت کند اما با مشاهده نیروهای انتظامی خود را از طبقه دوم یک ساختمان پایین انداخت و به دلیل صدمه به ناحیه پا به مرکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ احمد نگهبان که فرماندهی مستقیم این عملیات را به عهده داشت، در ادامه افزود: هنگامی که متهم سابقه دار در بیمارستان زیر نظر نامحسوس پلیس قرار داشت ناگهان همسر صیغه ای وی برای جویا شدن از وضعیت جسمانی همسرش وارد مرکز درمانی شد و بدین ترتیب او نیز به دام پلیس افتاد چرا که برخی از مال باختگان از حضور یک زن جوان در میان تبهکاران مخوف خبر داده بودند و هویت او در بررسی های پلیس ثبت شده بود.

«کلید دار امنیت مشهد» همچنین به دستگیری 3 عضو خطرناک دیگر باند «دراکولا» اشاره کرد و گفت: اگرچه دو متهم سعی می کردند هویت دیگر همدستانشان را لو ندهند اما نیروهای انتظامی با استفاده از شگردهای تخصصی موفق شدند 3 عضو دیگر این باند را شناسایی و آن ها را در چند عملیات جداگانه دستگیر کنند.

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند که 3 تن از آنان بعد از تحمل 9 سال زندان آزاد شده بودند، بیش از 25 گرم طلا، 25 سیم کارت، 20 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، تعداد زیادی لوازم خانگی، یخچال، تلویزیون های ال سی دی، ماشین لباس شویی، تعدادی ضبط و پخش خودرو، 6 قبضه خنجر و قمه، 5 قوطی افشانه فلفل و … کشف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که 80 تن از شهروندان اعضای این باند را شناسایی کرده اند، نیروهای انتظامی در ادامه این عملیات 6 تن از مالخران حرفه ای را نیز به دام انداختند که یکی از آنان دارای سوابق متعدد مالخری است که گوشی های سرقتی را به خارج از کشور قاچاق می کند.

سرهنگ احمد نگهبان با بیان این که 62 دستگاه گوشی سرقتی نیز از مخفیگاه مالخران کشف شده است، یادآور شد: بررسی های پلیس نشان داد که اعضای این باند ترسناک زورگیری در یکی از سرقت ها جوان 30 ساله ای را که تاندون دستش قطع شده بود و نمی توانست دست خود را حرکت دهد به خیال آن که وی در برابر آن ها مقاومت می کند و قصد ندارد گوشی تلفن را به آن ها بدهد، هدف قرار می دهند و ضربات خنجر را به پهلو و دستش وارد و او را خون آلود رها می کنند.

این مقام انتظامی همچنین افزود: ادامه تحقیقات بیانگر آن است که اعضای باند پس از زورگیری کارت های بانکی بلافاصله موجودی آن را صرف خرید طلا و دیگر لوازم با ارزش می کردند بنابراین طلافروشان باید در شناسایی هویت خریداران دقت کافی داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بی درنگ با پلیس تماس بگیرند.

فرمانده با تجربه انتظامی مشهد با قدردانی از دستورهای ویژه قاضی عندلیب (معاون دادستان مشهد) برای دستگیری اعضای این باند خطرناک، گفت: با هماهنگی و دستورهای به موقع قضایی، بسیاری از لوازم سرقتی که با پول های زورگیری از شهروندان خریداری شده است، کشف شد که در یک مورد اعضای باند مبلغ 80 میلیون تومان از یک فروشگاه صوتی و تصویری در بولوار چمن خرید کرده اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

وی همچنین با تقدیر از قاضی امام وردی (بازپرس شعبه 405 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) که رسیدگی دقیق به پرونده مذکور را آغاز کرده است، افزود: بررسی های بیشتر درباره شگردهای اعضای این باند نشان داد که آن ها برای ترددهای درون شهری از تاکسی های اینترنتی استفاده می کردند و در برخی از گوشی قاپی ها نیز نقش داشتند اما در زورگیری ها با خودروی دارای پلاک سرقتی در بزرگراه تردد داشتند.

سرهنگ نگهبان در پایان تاکید کرد: اعضای این باند برای هر سرقت از یک سیم کارت بی هویت استفاده می کردند و برای گوشی قاپی ها نیز شهروندان را با عناوینی مانند شارژ برقی گوشی ام تمام شده، تلفن همراهم خراب است، تماس اضطراری دارم و غیره فریب می دادند و گوشی آن ها را به سرقت می بردند که بررسی ها در این باره همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.