کد خبر : 27885
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

دستگیری عامل تهدید و اخذ تصاویر شخصی کودکان

دستگیری عامل تهدید و اخذ تصاویر شخصی کودکان

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری عامل تهدید و اخذ تصاویر شخصی کودکان طی عملیاتی خبرداد.

به گزارش تیتر حادثه 

سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تهدیدات فضای مجازی روی قشر کودک و نوجوان جامعه تاثیراتی به مراتب جدی تر دارد زیرا این قشر از قوه ادراک و تحلیل ضعیف تری برخوردار بوده و این امر موجبات سوء استفاده مجرمان سایبری را فراهم می کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: برای نمونه پلیس استان گلستان طی عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر که در استانی دیگر با تهدید ده ها نفر از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تصاویر شخصی آنها را دریافت کرده بودند، شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات پس از شکایت خانواده یکی از کودکان به پلیس انجام شد، تصریح کرد: طعمه های این افراد کودکانی با سنین هشت الی ۱۲ سال از اکثر استان های کشور بودند.

فاضل دادگر با تقدیر از هوشیاری و نظارت هوشمندانه این خانواده گرگانی بر فعالیت مجازی فرزندشان که باعث پایان اقدامات مجرمانه این افراد گردید، تصریح کرد: راهکار درست این است که والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکانشان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم به فرزندان خود بدهند.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: مورد دیگر این است که والدین باید در فضای منزل رابطه ای صمیمانه با فرزندان خود داشته و از نیازهای آنان آگاه باشند تا مبادا نوجوانان و کودکان با خلأ عاطفی مواجه شوند که این خود می تواند سرآغازی برای ورود فرزندان به فضاهای ناسالم حقیقی و مجازی باشد.

وی دادگر ادامه داد: والدین باید نظارت لازم بر فرزندان خود داشته و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها :تهدید ، دستگیری ، کودکان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.