کد خبر : 28189
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

راز دومین گروگانگیری باند مخوف اتباع خارجی

راز دومین گروگانگیری باند مخوف اتباع خارجی

تحقیقات پلیس در حالی از دومین ماجرای گروگانگیری باند مسلحانه اتباع خارجی پرده برداشت که سرکرده مسلح این باند هنگام عملیات رهایی گروگان افغانستانی، دو تن از کارآگاهان را با شلیک های رگباری مجروح کرد.

به گزارش تیتر حادثه 

عصر بیست و هفتم فروردین، سرنشینان نقابدار یک دستگاه تیبا، تاجر ۶۵ ساله افغانستانی را هنگام بازگشت به منزلش در بولوار طبرسی مشهد غافلگیر کردند و در حالی که او را به شدت کتک می زدند، داخل خودرو انداختند و به مکان نامعلومی بردند. در پی گزارش ماجرای آدم ربایی به پلیس، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری گروگانگیران در حالی آغاز کردند که آدم ربایان با ارسال صوت هایی از شکنجه های وحشتناک و التماس های گروگان برای خانواده وی، تقاضای دو میلیون دلار کرده بودند.

پس از ۲۴ روز رصدهای اطلاعاتی، بالاخره پلیس به مخفیگاه گروگانگیران دست یافت اما هنگام تعقیب سرکرده افغانستانی باند که عبدالرحمان نام دارد، وی روی کارآگاهان آتش گشود و دو تن از نیروهای عملیاتی پلیس آگاهی را با شلیک های رگباری مجروح کرد و خود نیز با اصابت گلوله، خون‌آلود روی فرمان خودروی پراید افتاد. طولی نکشید که حدود ۱۱ تن از عوامل مرتبط با این باند مخوف مسلحانه در حالی دستگیر شدند که از آنان دو قبضه سلاح جنگی (کلت و کلاشینکف) به همراه مقدار زیادی مهمات کشف شد. در همین حال، ردزنی‌های اطلاعاتی کارآگاهان را به سوی باغ ویلایی در بولوار توس کشاند و آنان موفق شدند تاجر ۶۵ ساله افغانستانی را نجات دهند که با قفل و زنجیر به شیر حمام باغ ویلایی متروکه بسته شده بود.

گروگان تبعه خارجی که با مشاهده پلیس گویی عمری دوباره یافته بود، ضمن قدردانی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، به قفس فلزی نگهداری سگ اشاره کرد و مدعی شد که گروگانگیران او را چندین روز در قفس سگ نگهداری کرده اند و تنها به او نان خشک می دادند…

در همین حال بررسی پرونده های دیگر گروگانگیری نیز با توجه به شگرد اعضای این باند مخوف و با صدور دستوری از سوی سرهنگ شفیع زاده، زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت، چرا که پرونده های مشابه دیگری در پلیس آگاهی وجود داشت که کارآگاهان احتمال می دادند خانواده گروگان‌هابه خاطر ترس از قتل، مبالغ مدنظر گروگانگیران را پرداخته باشند. نتیجه بررسی ها که زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) صورت گرفت، به پرونده ای از یک تاجر افغانستانی دیگر رسید که او نیز با همین شیوه و از مهر سال گذشته در مشهد ربوده شده بود اما بعد از حدود ۴۵ روز خانواده وی مدعی شدند که پدر ۵۵ ساله آنان به خانه بازگشته است و دیگر حاضر به پیگیری ماجرا نشدند!

راز دومین گروگانگیری باند مخوف اتباع خارجی

اما پلیس که احتمال می داد خانواده گروگان، مبلغ مدنظر گروگانگیران را پرداخته اند، پرونده را مختومه نکردند و همچنان تحقیقات با وجود بازگشت گروگان ادامه یافت. بررسی های آنان که از خیابان امام خمینی(ره) (محل ربودن گروگان با خودروی پژو پارس) آغاز شده بود، به باغ ویلایی در بولوار توس رسید اما محل دقیق اختفای گروگانگیران مشخص نبود تا این که اعضای باند مسلح گروگانگیری به سرکردگی عبدالرحمان (متهم ۴۰ ساله) دستگیر شدند. در این شرایط کارآگاهان از مرد ۵۵ ساله ای که قبلا ربوده شده بود، به پلیس آگاهی دعوت کردند و از او خواستند تا حقیقت ماجرا را با توجه به دستگیری باند مخوف اتباع خارجی بیان کند.

این مرد نیز پس از ارشاد و نصایح کارآگاهان گفت: آن ها وقتی مرا با خودروی پژو پارس و به دنبال یک تصادف ساختگی ربودند، به داخل باغی بردند که قفل فلزی نگهداری سگ در آن جا وجود داشت. آدم ربایان مرا درون قفس انداختند و با آب سرد شکنجه می دادند، به طوری که مجبورم می کردند به خانواده‌ام التماس کنم ۲۰ میلیارد تومان ارز دیجیتال برای آزادی‌ام بپردازند اما گاهی اوقات مرا با چشمانی بسته به داخل اتاقی می بردند که ۳ پله داشت. در آن جا من پنهانی «ناس» مصرف می کردم و ناس ها را زیر فرش می گذاشتم، اما در نهایت خانواده ام ۱۲ میلیارد تومان به گروگانگیران پرداخت کردند و من هم برای آن که هدف تهدید گروگانگیران خطرناک قرار گرفته بودم، تصمیم گرفتم حقیقت ماجرا را پنهان کنم و درباره آدم ربایی به پلیس چیزی نگویم!

در پی اظهارات این مرد ۵۵ ساله، گروهی از کارآگاهان با دستورهای محرمانه قاضی امام‌وردی (بازپرس شعبه ۴۰۵ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به همراه تاجر افغانستانی عازم باغ ویلای مذکور شدند و تک تک نشانی هایی را بررسی کردند که مرد ۵۵ ساله به پلیس ارائه داده بود، از طرف دیگر در زیر فرش های داخل اتاق، مقداری «ناس» پیدا شد که با انجام آزمایش های تخصصی بزاق، مشخص شد که بزاق روی ناس ها مربوط به گروگان ۵۵ ساله است و او حقیقت ماجرا را بیان کرده است.

این در حالی است که قفس فلزی مورد ادعای وی نیز در محل نگهداری گروگان ها کشف شده بود و به تایید گروگان ۵۵ نیز رسید. از سوی دیگر و در حالی که هنوز اعضای این باند مخوف، ماجرای گروگانگیری را انکار می کنند، چاه بزرگی در محیط باغ ویلای متروکه نمایان شد و احتمال وقوع جنایت نیز قوت گرفت، بنابراین با دستور مقام قضایی، امدادگران ایستگاه هفتم آتش نشانی مشهد، عملیات خاک‌برداری از چاه مذکور را آغاز کرده اند چرا که با توجه به ارتکاب جرایم وحشتناک در این باغ ویلای متروکه، این احتمال وجود دارد که گروگانگیران خطرناک برای به دست آوردن پول های هنگفت، مرتکب جنایت هم شده باشند.

این در حالی است که تحقیقات و بازجویی از اعضای باند مخوف اتباع خارجی توسط «مهربان» (افسر پرونده) ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.