کد خبر : 29514
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

کشف گنج نفیس توسط پدر و پسر پدر

کشف گنج نفیس توسط پدر و پسر پدر

مارتین ترنر و پسرش ریس، حین فلزیابی در مزرعه‌ای نزدیک دورچستر چندین تبر مربوط به عصر برنز را کشف کردند.

به گزارش تیتر حادثه : مردی که ۱۴ سر تبر عصر برنز را همراه با پسرش پیدا کرد، این تجربه را «باورنکردنی» خواند. مارتین ترنر ۵۲ ساله و پسرش ریس ۱۸ ساله، در مزرعه‌ای نزدیک دورچستر، دورسِت، سرگرم فلزیابی بودند که با این گنجینه مواجه شدند.

ترنر به بی‌بی‌سی گفته است: «من نمی‌توانستم چیزی را که یافتیم باور کنم. می‌دانستم آن‌ها قدیمی هستند، اما نمی‌دانستم چقدر قدیمی هستند.»

حالا به واسطه‌ی اهمیت و ارزش این یافته، انتظار می‌رود باستان‌شناسان مکان یافت آن را کاوش کنند.

آقای ترنر و پسرش ماه ژوئن در حال کاوش در مزرعه ای بودند که قبلاً آن را جستجو نکرده بودند و چیزی نگذشته بود که با یافتن این گنجینه شگفت‌زده شدند.ترنر توضیح می‌دهد: «ما فقط یک ربع ساعت قبل از اینکه یافتن این گنجینه، آنجا بودیم. سپس من شروع به حفر زمین کردم و چیزی را یافتم که فهمیدم یک تبر قدیمی است؛ به همین خاطر پسرم را صدا زدم و گفتم باورت نمیشه چی پیدا کردم. همانطور که او به سمت من آمد، ردیابش درست پشت سر من به صدا در آمد. به او گفتم بهتر است آنجا را حفر کنی. او بلافاصله یک سر تبر دیگر بیرون آورد».

ترنر ادامه می‌دهد: «من واقعا شگفت‌زده شده بودم. ردیابم را روشن کردم و خواستم به راهم ادامه دهم که دوباره به صدا درآمد و هنوز ۱۸ اینج دور نشده بودم که یک سر تبر دیگر پیدا شد. وقتی همه آن‌ها را کنار هم گذاشتم و داشتم روی زمین از آن‌ها عکس می‌گرفتم، حدود سه فوت آن‌طرف‌تر، یک سر تبر دیگر هم روی زمین بود.»آقای ترنر از شانس پسر نوجوانش متحیر مانده بود. او در این‌باره گفته است: «مردم تمام عمرشان را صرف تلاش برای یافتن یکی از این آثار می‌کنند اما پسر من در یک روز ۱۴ بار شانس آورد. حس نگه داشتن این اشیاء قدیمی برای اولین بار پس از ۴۵۰۰ سال، حس عجیبی است. هیجان این کار در همین است!»

آقای ترنر دوست دارد این آثار در موزه دورچستر به نمایش گذاشته شوند چون بخشی از تاریخ محلی هستند. مکان دقیق سایت مخفی نگه داشته شده تا جلوی افرادی که به دنبال گنج برای فروش در بازار سیاه هستند گرفته شود.
منبع : رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.