کد خبر : 32263
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

گنج تخت جمشید این مرا را 11 سال حبس کرد

گنج تخت جمشید این مرا را 11 سال حبس کرد

در 8شهریور سال 76روزنامه اطلاعات خبر از محکوم شدن یک قاچاقچی بزرگ آثار فرهنگی و اشیای عتیقه داد

به گزارش تیتر حادثه روزنامه اطلاعات درباره این فرد نوشت: یک قاچاقچی بزرگ آثار فرهنگی و اشیای عتیقه کشور به اتهام اخلال در نظم و امنیت کشور با عضویت در شبکه قاچاق اشیای عتیقه، زیرخاکی، خرید و فروش آثار فرهنگی و انتقال به خارج از کشور، پرداخت رشوه و کلاهبرداری و کشف 54لول تریاک پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 11سال و یک‌ماه حبس، شلاق و جریمه محکوم شد.

رضا به گزارش روابط‌عمومی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، براساس گزارش واصله از وزارت اطلاعات در مورد شخصی به نام محمدکه از افراد بسیار فعال و مؤثر در امر قاچاق آثار فرهنگی و اشیای عتیقه است تحقیقاتی روی این موضوع انجام گرفت. پس از تحقیقات کامل توسط وزارت اطلاعات‌این شخص بازداشت شد. به هنگام دستگیری مقدار بسیار زیادی اشیای عتیقه و آثار فرهنگی مربوط به دوران‌های مختلف تاریخی از وی کشف و در تحقیقات از وی مشخص شد که حداقل تا زمان دستگیری به میزان 600میلیون ریال از این اشیا را به خارج از کشور انتقال داده است.

در طول بررسی پرونده محمدرضا معلوم شد که وی مرتکب جرائم دیگری مانند اخلال در نظم و امنیت کشور، برقراری ارتباط با سفارتخانه و اتباع بیگانه، اختفای اشیای نفیس و گرانبهای عتیقه، شروع به خرید سنگ تاریخی تخت جمشید، اشاعه فرهنگ ضد‌اخلاقی، پرداخت رشوه به کارگزاران دولتی قبل از دستگیری، پرداخت رشوه به مأموران دولت، شرکت درمجالس عیاشی و استخدام یک فرد تبعه غیرمجاز بنگلادشی، کشف 54لول تریاک، ارتباط با عناصر و کانال‌های خروج غیرمجاز نیز شده است.

منبع :رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.