کد خبر : 32310
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

جاده ها را برای یوزپلنگ ها ایمن کنید

جاده ها را برای یوزپلنگ ها ایمن کنید

معاون سازمان محیط زیست کشور بر لزوم تسریع در اجرایی شدن مصوبات ایمن سازی جاده میامی – سبزوار برای یوزپلنگ های آسیایی تاکید کرد.

به گزارش تیتر حادثه معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور پس از بازید از نحوه اجرای مصوبات ایمن سازی جاده میامی –  سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت: ایمن سازی جاده ها در مناطق مورد تردد و زیستگاه یوزپلنگ با هدف حفظ این گونه نادر و در حال انقراض در دستور کار قرار گرفته و مصوبات ایمن سازی ابلاغ نیز شده است با این حال سرعت اجرای این مصوبات مطلوب نبست.

حسن اکبری افزود: برای تسریع در روند اجرای این مصوبات باید از ظرفیت های مردم و بخش خصوصی هم استفاده شود زیرا  اجرایی شدن این مصوبات در قالب یک طرح دولتی زمان بر و طولانی مدت خواهد بود .

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات برای ایمن سازی این جاده ، کاهش سرعت خودروها در این مسیر بود که به رغم تصویب در کمیسیون راه های کشور هنوز اجرایی نشده است .

اکبری با بیان اینکه وزارت راه در حوزه نصب تابلوهای هشدار دهنده عبور یوزپلنگ اقدامات مطلوبی انجام داده است گفت : سرعت اجرایی شدن مصوبه نصب دوربین سرعت سنج و نورپردازی جاده  با  وضعیت بحرانی حفاظت یوز همخوانی ندارد.

محمد حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان هم با اشاره به انتخاب سرمایه گذار جدید برای ایمن سازی جاده میامی – سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت: طرح روشنایی جاده قرار بود در وسعت  ۱۰ کیلومتر اجرا شود  که تاکنون ۴ کیلومتر آن اجرا  یی شده و ۲۰ کیلومتر خط کشی عمودی و افقی و نصب علائم  هم انجام شده است.

شایان ذکر است، هر ساله و به دفعات خبر تلف شدن یوزپلنگ بر اثر حوادث رانندگی را از رسانه ها دریافت می کنیم و علی رغم همه اقدامات هنوز برای راهکار مناسبی برای پیشگیری از این حوادث تلخ اجرایی نشده است.

منبع :شهرخبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.