کد خبر : 32782
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

دستگیری سلطان نفوذ در دادسراها و دادگاه ها !

دستگیری سلطان نفوذ در دادسراها و دادگاه ها !

یک کارچاق‌کن که مدعی نفوذ در پرونده‌های قضایی بود در شهرستان پارسیان شناسایی و دستگیر شد.

تيتر حادثه:مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در این‌باره گفت: با‌توجه به شکایت تعدادی از اهالی شهرستان پارسیان از فردی که با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، دستور لازم صادر شد. به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، این متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، شناسایی و دستگیر شد.وی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، یادآور شد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است. متهم دستگیر شده با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درخصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در بسیاری از موارد، شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به دستگاه قضایی به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌ عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و فقط با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان، اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
منبع:رکنا

برچسب ها :دستگیری ، رئیس ، موجب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.