کد خبر : 33043
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

نجات بیش از 1115 زن و مرد از مرگ در خزر

نجات بیش از 1115 زن و مرد از مرگ در خزر

از این تعداد ٨٧٨ مرد و ٢٨٣ نفر زن هستند.

به گزارش تیتر حادثه ، نقی کریمیانرئیس هیات نجات غریق مازندران با اشاره به اینکه که طی ۱۱۵ روز گذشته شمار نجات یافتگان در دریای خزر به یک‌هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است، گفت: با بیان اینکه توجه نکردن به تذکرها و هشدارها زحمت ناجیان غریق را بیشتر می‌کند، افزود: تمایل مردم و مسافران به حضور در نقاط کور دریا موجب غرق شدن آنان می‌شود. چرا که در این نقاط ناجیان غریق حضور ندارند؛ بلکه این نقاط توسط قایق‌رانان و گشت‌های موتوری پایش می‌شود.وی با اعلام اینکه دریای خزر در این روزها برای شنا مناسب نیست، اظهار کرد: در این ایام به‌ واسطه وضعیت هوا، طوفانی بودن دریا، رانش ماسه‌ها و امواج شکافنده، مردم و مسافران باید بیشتر مراقب باشند.

کریمیان با بیان اینکه ۶۰ درصد حقوق مرداد ماه امسال ناجیان غریق واریز شد، گفت: بر اساس دستورالعمل، ناجیان غریق تا ۳۱شهریور ماه در دریا حضور دارند و با تلاش ناجیان غریق هلال احمر در طرح‌های دریای مازندران بیش از یک هزار و ۱۰۰نفر از غرق شدگی حتمی نجات یافتند.

وی با تاکید بر رعایت هشدارهای ناجیان غریق، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که باید مورد توجه شناگران در دریای خزر قرار گیرد اینکه فرد در مسیر موج شکافنده قرار می‌گیرد نباید مقاومت کند بلکه باید خودش را در اختیار موج قرار دهد و در این صورت موج فرد را به خشکی دیگر می‌برد اما دست و پا زدن باعث می‌شود درگیر چاله شود.

برچسب ها :غریق ، مازندران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.