کد خبر : 33141
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

قصاص و ۸۰ سال حبس مجازات سارقان جنایتکار

قصاص و ۸۰ سال حبس مجازات سارقان جنایتکار

۳ سارق که هنگام سرقت از ساختمان مخزن آب شرکت آبفای پاکدشت نگهبان را با شلیک گلوله به قتل رسانده بودند، در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص و ۸۰ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش تیتر حادثه  رسیدگی به این پرونده از دی سال ۱۴۰۱ آغاز شد. در بررسی‌های اولیه تیم جنایی مشخص شد ۳ سارق موتورسوار وقتی قصد داشتند از روی دیوار وارد شرکت شوند، با نگهبان ۳۵ ساله مواجه شده و او را با شلیک گلوله از پا درآوردند سپس با برداشتن کلید‌ها از داخل اتاق نگهبانی تعدادی لوله سرقت کرده و متواری شدند.

در حالی که پلیس به دنبال ردی از سارقان بود، هر ۳ نفر هنگام سرقت از محل دیگری بازداشت شدند و در بازجویی‌های فنی اعتراف کردند که چند روز قبل، از شرکت آبفای پاکدشت هم سرقت کرده‌اند.

سارقان با نام‌های شاهرخ، شهرام و شاهین پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند.با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهمان پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه پدر مقتول به‌عنوان اولیای‌دم درخواست قصاص کرد.پس از آن نماینده شرکت آبفا به جایگاه رفت و ضمن اشاره به اهمیت مخزن آب رباط‌کریم و ارتباط مستقیم آن با جان شهروندان برای سارقان جنایتکار خواستار اشد مجازات شد.

وقتی شهرام به جایگاه رفت، گفت: ما سارق هستیم و آن روز هم هدف مان سرقت لوله‌های آب بود. بعد از ورود به شرکت، من و شاهین لوله‌ها را جمع می‌کردیم که صدای شلیک گلوله را شنیدیم. قصدی برای کشتن نگهبان نداشتیم، اما متوجه شدیم شاهرخ به نگهبان شلیک کرده است.
قاضی از متهم پرسید: در بازجویی‌ها اعتراف کرده بودی پس از ورود به ساختمان با نگهبان مواجه شدیم و، چون او حاضر به همکاری نشد و مقاومت کرد به ناچار او را با گلوله زدیم و کلید‌ها را برداشتیم و سرقت کردیم. اظهارات خودت را که قبول داری؟

شهرام جواب داد: نه. من دخالتی در قتل نداشتم. شاهرخ به قتل اعتراف کرده و مشخص شده است که من و شاهین نقشی در قتل حمید نداشتیم.
پس از آن شاهین به جایگاه رفت و اظهارات شهرام را تأیید کرد و گفت: اسلحه مال من بود، اما نمی‌دانستم شاهرخ آن را با خودش به محل سرقت آورده است.

قاضی پرسید: تو هم در بازجویی‌ها اعتراف کرده بودی که چند روز پیش از جنایت در اطراف شرکت باغی اجاره کرده بودید تا شرکت را زیر نظر بگیرید.
شاهین گفت: بله، اما اصلاً متوجه حضور نگهبان نشده بودیم و نمی‌دانستیم شب‌ها هم نگهبان دارد.

سپس شاهرخ به جایگاه رفت و گفت: من نگهبان را با تیر زدم، اما قصد نداشتم او را بکشم. فقط یک تیر شلیک کردم و در آن چند دقیقه‌ای که سرقت می‌کردیم او زنده بود و فکر می‌کردم زنده می‌ماند.

با پایان دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شدند و شاهرخ را به خاطر قتل به قصاص، به جرم سرقت به ۲۰ سال حبس و به خاطر نگهداری سلاح و مهمات به ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

شاهین نیز به جرم سرقت به ۲۰ سال حبس و به خاطر نگهداری از سلاح و مهمات جنگی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. همچنین قضات دادگاه شهرام را به خاطر مشارکت در سرقت مسلحانه به ۲۰ سال حبس محکوم کردند.

منبع :شهرخبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.