کد خبر : 35984
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کلاهبــرداری با پیــامک من مأمـور پسـت هستم

کلاهبــرداری با پیــامک من مأمـور پسـت هستم
کلاهبرداران تحت عنوان مأمور پست با ارسال پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت، بسته پستی و امثال آن با ارسال لینک جعلی برای کاربران از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند

سرهنگ «رسول جلیلیان» رئیس پلیس فتا البرز با بیان این مطلب ضمن هشدار به کاربران گفت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مأمور پست جعلی بوده و به قصد سوء‌استفاده از اطلاعات شما است. پیام‌های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد. به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس

https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضایی خود را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی‌از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند چرا که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می‌برند.

رضا حمیدپور مدیرکل پست استان البرز نیز از کاربران خواست تا مراقب کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «مأموران پست و دارا بودن مرسولات حاوی ابلاغ قضایی» باشند.

وی گفت: طی روزهای گذشته مشاهده شده است عده‌ای با سرشماره‌های شخصی و با بهره‌گیری از تصویر مأموران پست اقدام به ارسال پیامک می‌کنند. این افراد به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله ابلاغ قضایی است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌هایی جهت مشاهده ابلاغیه می‌نمایند.

حمید‌پور بیان کرد: مأموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند که در صورت مواجه شدن با این پیام‌ها به هیچ عنوان روی لینک‌ها کلیک نکنید.

 

منبع : رکنا

برچسب ها :مامور پست جعلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.