کد خبر : 36107
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۲۸

رسم غلط تیراندازی در مراسم با کمک بزرگان طوایف خوزستان برچیده شود

رسم غلط تیراندازی در مراسم با کمک بزرگان طوایف خوزستان برچیده شود
رییس کل دادگستری از برچیده شدن رسم تیراندازی در مراسمات شادی و عزا به کمک بزرگان طوایف صحبت کرد

تیتر حادثه : علی دهقانی در آیین معرفی دادستان جدید شهرستان خرمشهر بیان کرد: شیوخ، معتمدان و سادات، صلح یاران و سفیران صلح و سازش استان هستند و باید از این ظرفیت برای برچیدن رسم غلط تیراندازی در مراسم مختلف استفاده کرد.

وی افزود: رسم غلط تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا همواره خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته که باید ضمن برخورد قاطع و بازدارنده با پدیده خسارت‌بار و دارندگان و استفاده کنندگان سلاح گرم از فرهنگسازی و اقدامات لازم برای مقابله با این موضوع استفاده شود.

دهقانی احیای حقوق عامه را از مطالبات به حق مردم و وظیفه دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم بر انجام وظایف و عملکرد مدیران و پاسخگویی به مردم نظارت کند.

رییس کل دادگستری خوزستان به ظرفیت بزرگ مرزی، بندری و اقتصادی خرمشهر برای اشتغال‌زایی و ارزآوری اشاره کرد و ادامه داد: حداقل حقوق مردم این شهرستان به عنوان مرزداران و میزبانان زائران عتبات عالیات توسعه و پیشرفت متوازن اقتصادی است.

وی ارائه خدمات مطلوب شهری را از مطالبات مردم خرمشهر عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح‌های اقتصادی در این شهرستان بهره برد.

دهقانی از دادستان جدید شهرستان خواستار تسریع تعیین تکلیف ۲ مقوله اموال رسوبی در گمرک و اراضی بدون سند مالکیت در خرمشهر شد.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: مشخص نشدن وضعیت اراضی بدون سند باعث زمین خواری، کلاهبرداری، تضییع حقوق بیت‌المال و افزایش دعاوی در محاکم قضایی می‌شود.

طی چند روز اخیر ۹ نفر از عوامل تیراندازی در ۲ مراسم عروسی شهرستان‌های صیدون و رامشیر بازداشت شدند.

در پی تیراندازی در مراسم عروسی هفته گذشته شهرستان صیدون یک زن باردار کشته شد.

 

 

منبع : رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.