کد خبر : 36593
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

راهکارهای حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی

راهکارهای حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در اولین روز از اجرای پویش مردمی کودکان سایبری راهکارهایی جهت حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی ارائه داد

به گزارش تیتر حادثه، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت یکی از روش‌های درست والدگری در فضای مجازی، همراهی و ارتباط صمیمانه و همچنین آگاه سازی فرزندان نسبت به خطرها و تهدیدهای فضای مجازی و دانستن ایمنی است. عدم همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی، عامل اصلی آسیب دیدن آنان است.

این مقام انتظامی بیان نمود: والدین می‌توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت‌های آموزشی نسبت به یادگیری و ارتقای سواد سایبری خود اقدام کنند و از کودکان خود در فضای مجازی همانند فضای حقیقی محافظت کنند. والدین باید به کودکان بیاموزند در صورت مشاهده هرگونه محتوا یا رفتار آزار دهنده در فضای مجازی، فوراً و بدون ترس موضوع را به والدین خود گزارش دهند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی، روحی و روانی، والدین باید بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند پایتخت توضیح داد: برقراری و حفظ رابطه عاطفی عمیق و مؤثر با فرزندان در محیط خانواده، تقویت خود کنترلی با توجه فرزندان به معنویت و ارتقای دانش و آگاهی سایبری آنان، کنترل و نظارت والدین بر فعالیت مجازی فرزندان و همراهی با آنان در محیط‌های آنلاین از راهکارهای فرزند پروری در عصر دیجیتال است.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به راهکارهای حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: قابلیت احراز هویت دو عاملی را برای حساب کاربری کودک درشبکه‌های اجتماعی فعال کنید، امکان افزودن ناخواسته حساب کاربری کودک را به گروه‌ها و کانال‌های شبکه اجتماعی غیرفعال کنید، از دوستان مجازی کودک شناخت کاملی داشته و بر فعالیت وی نظارت داشته باشید، به کودکان آموزش دهید بدون اطلاع والدین اقدام به انتشار اطلاعات خود و خانواده نکنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه والدین تنظیمات امنیتی را فعال و حتماً بر فعالیت کودکان نظارت داشته و مراقب ارسال تصاویر باشند توصیه کرد: به کودکان و فرزندان خود بیاموزید که هرگز اطلاعات شخصی نظیر آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات مانند تصاویر خانوادگی را از طریق اینترنت برای افراد غریبه ارسال نکنند چون در اینترنت هر کسی می‌تواند خود را شخص دیگری معرفی کند،موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

 

 

منبع : رکنا

برچسب ها :کودکان سایبری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.