کد خبر : 42016
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

افشای راز قتل آتشین مرد گمشده در قلهک تهران

افشای راز قتل آتشین مرد گمشده در قلهک تهران
متهمی که در سناریویی هولناک به‌بهانه پرداخت وام، مرد سالخورده‌ای را به قتل رسانده و اقدام به آتش‌زدن جسد مقتول کرده بود، دستگیر شد.

تیتر حادثه:

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده تحقیقات خیلی زود آغاز شد و کارآگاهان در نخستین گام متوجه شدند مرد گمشده در چند ماه اخیر با زن میانسالی به‌صورت مخفیانه ارتباط داشته است، بدین ترتیب این زن هدف تحقیق قرار گرفت و گفت: با مرد گمشده ارتباط داشتم؛ او برای پرداخت بدهی‌های خود نیاز مالی داشت، برای همین به مردی به‌نام پرویز به‌جهت دریافت وام معرفی‌اش کردم اما از آنجا به بعد دیگر خبری ازش نشد.

تحقیقات تیم جنایی حکایت از آن داشت؛ پرویز در سال‌های اخیر زن میانسال را می‌شناخته است و روزی که تلفن همراه مرد گمشده از دسترس خارج شده است، با او در جنوب تهران برای دریافت پول قرار ملاقات داشته است که همین موضوع فرضیه وقوع جنایت را برای کارآگاهان پررنگ کرد.

کشف جسد مرد گمشده

کارآگاهان در گام بعدی سراغ استعلام از سازمان پزشکی قانونی رفتند و پی بردند 30 دی‌ماه جسد سوخته یک مرد سالخورده به‌قتل‌رسیده در محله قلهک کشف شده است و با توجه به شباهت فرد گمشده و مقتول، خانواده فرد فقدانی برای شناسایی راهی سردخانه شدند.

خانواده مرد گمشده از روی خالکوبی بازوی سمت راست مقتول جسد را شناسایی کردند که این موضوع با انجام آزمایش‌های “DNA” متخصصان پزشکی قانونی تأیید شد.

اظهارات ضدونقیض متهم

مأموران پس از دریافت این اطلاعات مهم، با دریافت دستور قضایی مخفیگاه تنها متهم پرونده را شناسایی و او را در یک عملیات  منسجم بازداشت کردند؛ پرویز در جریان تحقیقات با اظهارات ضدونقیضی گفت: به‌خاطر زن میانسال اختلافات شخصی با مرد گمشده داشتم؛ برای پایان دادن به این مشکل به‌بهانه پرداخت وام با او در یکی از میدان‌های جنوب تهران قرار ملاقات گذاشتم؛ مقتول روز حادثه سوار خودرویم شد، در مسیر بودیم که موضوع را در میان گذاشتم اما او به من حمله کرد و ناگهان درب خودرو باز شد و مرد به پایین پرتاب شد؛ پس از این حادثه از ترسم فرار کردم، نمی‌دانم چه‌کسی جسد را به قلهک منتقل و اقدام به آتش‌‌زدن آن کرده است.

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه زن میانسال هدف بازجویی قرار گرفت و ماجرایی را توضیح داد که منجر شد به اینکه راز یک قتل هولناک برای تیم جنایی فاش شود؛ او گفت: پرویز به من علاقه‌مند بود و از اینکه من با مرد گمشده در ارتباط بودم خیلی خشمگین شد؛ چند روز قبل سوار بر خودروی پرویز بودم که ناگهان مسیر را عوض کرد و من را به مکانی خلوت برد؛ او در آنجا به‌قصد کشتن من یک طناب را دور گردنم انداخت اما آن‌قدر التماسش کردم که از ارتکاب جنایت منصرف شد. پرویز در ادامه مدعی شد که مرد گمشده را به قتل رسانده است و اگر پرونده فقدان را پیگیری کنم من را نیز به قتل خواهد رساند.

اعتراف مرد جنایتکار به ارتکاب قتل

پرویز که متوجه شد زن میانسال ماجرا را فاش کرده است، به جنایت هولناک اعتراف کرد و گفت: با شگرد دریافت وام مرد گمشده را به خودرویم دعوت کردم، در مسیر به‌خاطر اختلافاتی که داشتیم با همدیگر درگیر شدیم و در جریان این نزاع  او را به قتل رساندم. پس از ارتکاب جنایت به محله قلهک رفتم و جسد را برای اینکه چهره‌اش شناسایی نشود به آتش کشیدم، در ادامه هنگامی که دیدم زن میانسال قصد دارد پیگیر پرونده در اداره پلیس شود او را با ضرب‌وشتم، تهدید به قتل کردم.

کارآگاهان پس از اعتراف صریح متهم، مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند؛ همچنین ادوات تقلبی نظامی در بازرسی از خانه مرد جنایتکار کشف شد.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره  دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل) قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

برچسب ها :حوادث ، قتل ، متهم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.