کد خبر : 42567
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۱

پهپادهای ایران قادر به تغییر صحنه جنگ جهانی هستند

پهپادهای ایران قادر به تغییر صحنه جنگ جهانی هستند

پهپادهای ایرانی، جزء پیشروترین کشورها در زمینه توسعه فناوری و ساخت پهپادهای ارزان و تاثیر گذاراست که می تواند صحنه جنگ جهانی را تغییر داد.

به گزارش نخست نیوز شورشیان در حال مبارزه با ارتش سودان یک پهپاد را در نزدیکی خارطوم سرنگون کردند. در حالی که افراد مسلح شورشی صحنه های خوشحالی خود را در کنار لاشه پهپاد منتشر کردند، این ویدئو نشان داد که چگونه فناوری ایران تجارت جهانی تسلیحات را تحت تاثیر قرار داده است.

پهپاد موجود در این ویدیو، که به وضوح از مدل “ابابیل” ایران الگوبرداری شده است ، یک تغییر طراحی را در 2 لاستیک جلویی آن نشان می داد؛ شواهدی مبنی بر اینکه سودان در حال تغییر پهپاد ایرانی به سلاح خود است که آن را “زاگل-3″ می نامد.

در 2 سال گذشته افزایش تولید پهپادهای ایرانی در حداقل 5 کشور دیگر، از آمریکای جنوبی تا آسیای مرکزی، صورت گرفته است. اخیرا، روسیه ساخت پهپادهای ایرانی را برای جنگ خود در اوکراین آغاز کرده است و تعداد کشورهایی را که از فناوری، کمک یا قطعات ایرانی در پهپادهای خود استفاده می کنند به حداقل 12 کشور رسیده است.

بلومبرگ در ادامه مدعی شد: تسلط ایران در جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین نسبتا با فناوری پایین، خطرات فوری جدیدی را برای ثبات خاورمیانه ایجاد می کند. رهبران ایران هفته گذشته تهدید کردند که اسراییل را به دلیل حمله هوایی به سفارت این کشور در سوریه که منجر به کشته شدن افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، با اقدامی تلافی جویانه تنبیه خواهند کرد.

در اوایل سال جاری، 3 سرباز آمریکایی توسط یک پهپاد انتحاری طراحی شده ایرانی در پایگاه نظامی آمریکایی”برج 22” در اردن کشته و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شدند.

ایران از طریق دیپلماسی برای تامین مالی صنعت دفاعی و تقویت اتحادهای استراتژیک و تبدیل خود به یک دلال قدرتمند فروش پهپاد- با پتانسیل تغییر ماهیت درگیری در سراسر جهان، ارز خارجی به دست می آورد.

منبع رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.