کد خبر : 42683
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

تعجب کارشناسان نظامی از حمله پهپادی در تاریخ جنگ‌های جهان

تعجب کارشناسان نظامی از حمله پهپادی در تاریخ جنگ‌های جهان

مردم ایران و رزمندگان آن جنگ را در زمین خاکی‌های کشور خود مشق کردند و هیچگاه اجازه ندادند افراد زورگو و قلدرها زمین‌وطنشان را بگیرند و به آن آسیب برسانند.

به گزارش حادثه حمله پهپادی بامداد یکشنبه کشورمان به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی و عبور این پرنده‌های هدایت پذیر از سپر پدافندی و گنبد آهنی اسراییل که پشتشان به آن گرم بود باعث شد تا گسترده‌ترین حمله پهپادی در تاریخ جنگ‌های جهان رقم بخورد.

یکی از نمونه‌های روبه پیشرفت و توسعه از آغاز جنگ تحمیلی تا کنون «صنعت پهپادی» یا همان (پرنده هدایت‌پذیر از دور) است. «موشک بالستیک جزو سلاح‌هایی بود که آمریکا به هیچ وجه به ما نداد و اکنون قدرت موشک بالستیک ایران در جهان برتر است. به همین نحو قدرت پهپادی ما هم افزایش یافت. در جنگ تحمیلی با یک اسباب‌بازی وارداتی کار پهپاد را با نصب دوربین در زیر آن آغاز کردیم ولی اکنون قدرت پهپادی ما به جهان طعنه می‌زند.» اکنون پهپادهای ایرانی کابوسی برای دشمنان و ابزاری امید بخش برای هم‌وطنانمان است.» (سخنان سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش « دفاع مقدس و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا.)

دانشمندان ما در طول جنگ، با تولید و بهره‌برداری از هواپیماهای مدل «تلاش» و «مهاجر»، شاهد سهمی در خور در اطلاعات عملیات ایفا کردند.

منبع رکنا 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.