کد خبر : 42712
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

نوع دقیق موشک ها در حمله ایران به اسرائیل

نوع دقیق موشک ها در حمله ایران به اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات “وعده صادق” و حمله پهپادی و موشکی به رژیم صهیونیستی از موشک و پهباد‌های نسل دو و سه استفاده کرده است.

به گزارش حادثه :  اسکات ریتر  بازرس سابق سازمان ملل ، در بخش سلاح‌های کشتار جمعی در واکنش به هدف قرار دادن پایگاه هوایی نواتیم در اراضی اشغالی توسط ایران در صفحه شخصی خود نوشته بود: چشم در برابر چشم. ایران با حداقل هفت موشک مافوق صوت جدید خود به پایگاه هوایی نواتیم حمله کرد. حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد. اسرائیل بی دفاع است.

بنا به این گزارش طبق خبرهای رسیده از سپاه پاسداران نوع موشکها و پهپادهای به کار رفته در عملیات ، پهپاد شاهد 136 و موشک نسل دوم عماد و موشک کروز نسل سوم پاوه بوده و موشک های مافوق صوت و جدیدتر استفاده نشده است.

موشک «عماد»

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاعی ایران در سال۱۳۹۴ تست موفقیت آمیز موشک بالستیک «عماد» در شرایط خاص منطقه‌ای و بین‌المللی بود؛ در آستانه محرم حسینی فرزندان ملت بزرگ ایران در وزارت دفاع موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند. آزمایش این موشک در شرایطی که آمریکا و هم‌پیمانانش تمرکز اصلی خود را بر محدودیت صنعت موشکی گذاشته بودند، دستاورد مهمی به شمار می‌رفت.‌

موشک عماد که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود. البته تست این موشک در شرایطی اتفاق افتاد که غربی‌ها گمان می‌کردند جمهوری اسلامی ایران از توسعه توان موشکی خود دست بر می‌دارد، اما تست عماد تمام این رویاها را از بین برد.

منبع رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.