کد خبر : 44831
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

مراسم فاتحه خانی خونین شد

مراسم فاتحه خانی خونین شد

رییس دادگستری دزفول گفت: فردی که پسر عموی خود را به دلیل اختلافات قبلی در مراسم فاتحه خوانی به قتل رسانده بود با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول و جلب رضایت اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت.

تیترحادثه:

فیصل مزرعه روز چهارشنبه بیان کرد: حدود ۱۸ ماه پیش فردی در مراسم فاتحه خوانی یکی از بستگان به دلیل اختلاف قبلی با پسر عموی خود درگیر و آن را به قتل رساند که این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها شد.

وی افزود: قاتل با ابراز ندامت از این بزه از شورای حل اختلاف استان به منظور جلب رضایت خانواده مقتول درخواست کمک کرد که پرونده برای حل و فصل به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین نشست با خانواده مقتول موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند.

وی ادامه داد: اولیای دم در نشستی با حضور مسوولان نظامی، اجرایی و قضایی استانی و شهرستانی، بدون هیچ گونه پیش شرطی، رضایت بی‌قید و شرط خود را از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم الرضا اعلام کردند و به این فرد خطاکار زندگی دوباره بخشیدند.

مزرعه با تجلیل از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان و سران عشایر در حل و فصل این پرونده، گفت: عملکرد شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها موثر بوده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف از آغاز تشکیل تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خدمات و آثار فراوانی در ترویج اصلاح ذات البین بین اصحاب دعوا داشته است.

به گزارش ایرنا، صلح و سازش در پرونده‌های قتل خوزستان طی سال گذشته رشد ۱۲۸ درصدی داشته است. ۲۰۶ فقره پرونده قتل در سال گذشته در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بود.

یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان خوزستان برای حل و فصل پرونده‌های قضایی به دستگاه قضا کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.

۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف از جمله شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات در استان خوزستان فعال است.

برچسب ها :قتل ، قصاص

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.