کد خبر : 45021
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

ضرورت ايجاد نهضت علمي کشف جرم با استفاده از هوش مصنوعي

ضرورت ايجاد نهضت علمي کشف جرم با استفاده از هوش مصنوعي

فرمانده کل انتظامي کشور اظهار داشت: استان هاي هدف بايد در کنار اين نهضت حتما از ظرفيت هوش مصنوعي براي کشف جرايم بهره گيري کنند.

به گزارش تیتر حادثه، سردار “احمدرضا رادان” در همايش سراسري روساي پليس آگاهي فراجا که در ستاد فرماندهي انتظامي برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا ياد همه شهدا را گرامي مي داريم و به روح شهدا، خاصه شهداي پليس آگاهي در سراسر کشور درود مي فرستيم.

وي افزود: خداوند را شاکرم که توفيق رفيق شد تا در جمع افرادي زحمت کش، متخصص، فني و پرتلاش در مجموعه پليس آگاهي در سراسر کشور باشم.

فرمانده کل انتظامي کشور با بيان اينکه پليس آگاهي و درآميختگي آن با افزايش احساس امنيت بسيار حائز اهميت است، گفت: مردم امروز به طور کلي پليس را در 2 بخش راهور و موضوع تلفات و تصادفات و پليس آگاهي و سرعت کشف جرايم و سرقت  مورد قضاوت قرار مي دهند.

 وي افزود: بر همين مبنا هر مقدار در اين حوزه ها تقويت شويم و حضور در صحنه ها را افزايش دهيم به ارتقاي احساس امنيت و در پس آن به افزايش سرمايه اجتماعي پليس کمک کرده ايم و نقش اين دو بخش در افزايش سرمايه اجتماعي پليس فوق العاده است.

وي موضوع سرقت و جرايم خشن را از دغدغه هاي مردم و مسئولان عنوان کردو گفت: معتقديم هر مقدار کشف جرايم خشن و خصوصا سرقت با سرعت بيشتري انجام شود در پيشگيري از وقوع نيز تاثيرگذار خواهد بود و اگر مجرم بداند به سرعت دستگير مي شود قطعا در ارتکاب جرم کمتر اصرار مي ورزد.

عالي ترين مقام ارشد انتظامي کشور خاطر نشان کرد: کشف علمي جرم، نيازمند يک نهضت علمي است و بايد بدانيم که با روش هاي روزمره و کهنه نمي توان به جرايمي که امروز در حال رخ دادن است رسيدگي کرد و در اين ميان بايد سهم استان ها و تقسيم بندي مناسبي صورت پذيرد.

سردار رادان ادامه داد: برخي از پرونده هاي رسوبي در مجموعه پليس آگاهي وجود دارد که بايد از طريق به کارگيري بازنشستگان و شاخص گذاري مناسب اين پرونده ها بررسي و با مشخص شدن زمان اين پرونده هارا به سرانجام رساند.

وي بهره گيري از علم، فن و خبرگي در کنار زمان بندي مناسب و مشخص براي حل مسئله را از مواردي عنوان کرد که منجر به کاهش پرونده هاي رسوبي خواهد شد و افزود: استفاده از ظرفيت دانش بنيان ها و پارک‌هاي علم و فن آوري نيز مي‌تواند در کاهش بسياري از جرايم مفيد باشد و در اين ميان نبايد از نقش تکليف شهروندي و لزوم اقدامات پيشگيرانه غافل شد.

فرمانده کل انتظامي ادامه داد: به کمک تدبير، هوشمندي و هماهنگي مناسب، پليس آگاهي مي‌تواند نقش موثري در کشف و پيگيري جرم‌هاي مختلف ايفا کند و امنيت و آرامش عمومي را تقويت کند و لازم است تا کارشناسان در بسياري از موارد هشدارهاي لازم را به اصناف، اماکن هايي که ممکن است مورد تهديد سارقان باشد بدهند.

وي يکي از وظايف اصلي پليس آگاهي را  تدبير و هوشمندي در کشف جرم، شناسايي و پيگيري عمليات مجرمانه و موثر بودن در پيشگيري از وقوع جرم‌ها عنوان کرد و گفت :براي اين منظور، پليس آگاهي بايد از روش‌هاي تحقيقاتي و تحليلي پيشرفته استفاده تا اطلاعات مفيد و قابل اعتمادي جمع‌آوري کند.

سردار رادان افزود: بهره‌گيري از ابزارهاي بروز و تخصصي، پليس آگاهي را مي‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌اي در کيفيت تحقيقات و پيگيري جرم‌ها دهد و متهمين را به سرعت شناسايي  و امنيت عمومي را تقويت کند. اين روش‌ها به پليس آگاهي کمک مي‌کند تا بهبود در تدبير و هوشمندي براي کشف و پيگيري جرم‌ها داشته باشند.

فرمانده کل انتظامي در پايان با تقدير از رئيس پليس آگاهي و کليه کارکنان اين مجموعه اظهار داشت: کشف 33 درصدي جرايم در مدتي که از سال گذشته عدد خوبي است ولي ما به اين حد قانع نيستيم و تحقق 55 درصدي کشفيات توسط پليس آگاهي نيز گرچه خوب است ولي از نظر من بايد به کشف 70 درصدي در مدت باقي مانده از سال برسيم.

گفتنی است، در این همایش از  تعدادی از خانواده های شهدا، جانبازان و نیز مدیران برتر و روسای پلیس های آگاهی سراسر کشور توسط فرمانده کل انتظامی با اهداء لوح تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.