کد خبر : 45054
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۸

کلاهبردار بورس بين الملل به کشور مسترد شد

کلاهبردار بورس بين الملل به کشور مسترد شد

رئيس پليس بين‌الملل از استرداد فردي به اتهام کلاهبرداري به مبلغ 40 ميليارد ريال به کشور خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه ،سردار “مجيد کريمي”  اظهار داشت: بر اساس اعلام مرجع قضائي، فردي به اتهام کلاهبرداري از طريق جلب اعتماد شاکي در زمينه رمز ارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواري مي شود.

رئيس پليس بين الملل فراجا بيان داشت: در پي تحقيقات صورت گرفته، مشخص شد، متهم به يکي از کشورهاي منطقه متواري شده موضوع شناسايي، دستگيري و استرداد وي در دستور کار ماموران پليس بين‌الملل فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

وي ضمن هشدار به شهروندان و عدم اعتماد به افراد شياد به ويژه در زمينه رمز ارزها در تشريح اين خبر، افزود: اين متهم چندي پيش خود را فعال در زمينه سرمايه گذاري در رمز ارز و بورس بين‌الملل به شاکي معرفي و مي تواند اعتماد شاکي را جلب کند. سپس با هدف سرمايه گذاري شاکي در بورس بين‌المللي، اقدام به نصب برنامه‌هاي مربوطه در تلفن همراه و لپ تاپ وي کرده است اما در حين نصب اين برنامه ها به رمز و شماره حساب شاکي دسترسي پيدا کرده و در فرصت مناسب اقدام به تخليه حساب فرد شاکي به مبلغ 40 ميليارد ريال مي‌کند.

سردار “کريمي” خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بين‌المللي در جهت رديابي متهم در کشورهاي احتمالي محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادي ذيربط داخلي نيز منعکس و شناسايي اين شخص به صورت ويژه در کشورهاي منطقه در دستور کار قرار گرفت و  نهايتاً متهم  در يکي از کشورهاي همسايه شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس بين‌الملل فراجا ضمن اشاره به تلاش‌هاي بي وقفه صورت گرفته در اين پليس، بيان داشت: با هماهنگي صورت گرفته ميان اينترپل تهران و اينترپل کشور مورد نظر، وي از طريق مرز بين‌المللي فرودگاه امام خميني (ره)  به کشور مسترد و براي ادامه روند رسيدگي پرونده تحويل قوه قضائيه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.