کد خبر : 45604
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۴۴

انهدام باند کلاهبرداری با شگرد رسيدساز جعلی تلفن همراه

انهدام باند کلاهبرداری با شگرد رسيدساز جعلی تلفن همراه

معاون جعل و کلاهبرداری پليس آگاهي فراجا، گفت: اعضای باند کلاهبرداری که با استفاده از برنامه‌های رسيدساز جعلی تلفن همراه از طريق سايت ديوار از شهروندان اخاذی کرده بودند، دستگير و روانه زندان شدند.

به گزارش تیتر حادثه: سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح جزئیات خبر انهدام باند کلاهبرداري با شگرد رسيدساز جعلي تلفن همراه، اظهار داشت: در پي وصول چندين فقره پرونده مبني بر کلاهبرداري با استفاده از برنامه هاي رسيدساز جعلي در سطح شهر اصفهان بلافاصله رسيدگي آن در دستور کاري کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري قرار گرفت.

وي افزود: طبق بررسي هاي انجام شده متهمان با ظاهر کاملاً آراسته و موجه از طريق سايت ديوار جهت خريد کالاهاي مختلف (تلفن همراه، تبلت، تلويزيون، لپ تاپ، پلي استيشن، سکه و مصنوعات طلا، لوازم خانگي، ظروف، موتورسيکلت، دام و…) به فروشندگان مراجعه و اعلام داشته کارت عابربانک همراه شان نمي باشد.معاون جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي فراجا ادامه داد: اين افراد فرصت طلب از طريق درگاه‌هاي مجازي نظير آپ، تاپ و… مبالغ کالاهاي خريداري شده را پرداخت که بعد از نشان دادن رسيد جعلي پرداخت اينترنتي در داخل گوشي به فروشندگان و دريافت کالاها از محل متواري مي شدند.

وي با بيان اينکه مال باختگان پس از ترک متهمان از محل و بررسي حسابشان، تازه متوجه کلاهبرداري و جعلي بودن رسيدهاي ارائه شده مي شدند، تصريح کرد: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي 10نفر از مجرمان اصلي دستگير شدند که در بازجويي‌هاي تخصصي ضمن اعتراف به کار خود به ارزش 100 ميليارد ريال پس از صدور قرار قانوني مناسب تحويل زندان شدند.

سرهنگ چولکي به شهروندان توصيه کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طريق برنامه‌هاي مجازي خريد و فروش مانند ديوار، شيپور و… آشنا شده‌ايد و فرد خريدار ادعاي واريز مبلغ معامله را از طريق درگاه‌هاي مجازي نظير آپ، تاپ و.. کرده، وعده ارسال پيامك واريز را تا ساعتي ديگر مي‌دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازي جهت قانع كردن شما تماس مي گيرد، كذب مي باشد شما در اين مواقع مي توانيد با مراجعه به عابر بانك و بررسي موجودي حساب خود از واريز مبلغ معامله مطمئن شويد.

 

منبع: فارس

برچسب ها :جعل ، دزدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.