کد خبر : 45731
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹

سرقت مسلحانه، قتل‌های دسته‌جمعی و کلاهبرداری‌های بزرگ!

سرقت مسلحانه، قتل‌های دسته‌جمعی و کلاهبرداری‌های بزرگ!

هفته گذشته در کنار آن که رسانه‌ها شاهد اخبار سیاسی و انتخاباتی پرتعدادی بودند، صفحه حوادث آنها نیز پر از ماجراهای گوناگون بود؛ از سرقت‌های مسلحانه گرفته تا قتل‌های دسته جمعی!

به گزارش تیتر حادثه: متأسفانه هفته‌ای که گذشت نقاط مختلف کشور شاهد حوادث جنایی هولناکی بود؛ از سرقت مسلحانه و قتل‌های ناشی از اختلافات شخصی و ملکی گرفته تا کلاهبرداری‌های بزرگ و قتل‌های دلخراش.

در مشهد، مردی جوان که برای خرید خودرو به این شهر آمده بود، توسط سه زن سارق فریب خورد. این زنان با تعارف آبمیوه مسموم، او را بیهوش کرده و طلا، پول نقد و انگشترهای نفیس به ارزش بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را سرقت کردند. اما پس از مدتی پلیس موفق شد دو نفر از متهمان را دستگیر کند.

در پایتخت نیز پلیس تهران باندی را که در قاچاق مواد مخدر شیشه فعالیت داشت، منهدم کرد. در این عملیات، ۲۳۰ کیلوگرم شیشه و ۱۲۰ کیلوگرم شیشه مایع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان کشف و تعدادی از قاچاقچیان دستگیر شدند.

اما در راه شمال، در حوالی چالوس، اختلافات ملکی به مرگ دو نفر منجر شد. قاتل پس از کشتن یکی از افراد، خودکشی کرد. این حادثه تلخ، جامعه محلی را در شوک فرو برد.

از دیگر جنایت‌های هولناک هفته اخیر، می‌توان به پرونده‌ای اشاره کرد که در شهرستان «رزن» رخ داد. ماجرا از این قرار بود که اجساد بی‌جان پنج نفر در ارتفاعات مشرف به روستای «قزلجه» کشف شد و در تحقیقات اولیه، مشخص شد که یکی از این پنج نفر پس از کشتن چهار نفر دیگر، خودکشی کرده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، اختلافات شخصی عامل قتل پنج نفر در این شهرستان بوده است. این حادثه به شدت مردم محلی را متأثر و وحشت‌زده کرد. شایعات بسیاری در مورد انگیزه قاتل دهان به دهان می‌چرخد؛ از جمله اینکه مقتولان به دنبال گنج بوده‌اند و بر سر تقسیم آن با هم اختلاف پیدا کرده‌اند.

علاوه بر اینها پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری یک باند کلاهبرداری شد که با ترفند فروش خودروهای تصادفی خارجی به عنوان اتومبیل‌های لوکس با قیمت‌های گزاف، از ۷۵ نفر کلاهبرداری کرده بودند. این باند کلاهبرداری با مانورهای متقلبانه، مردم را فریب داده و سود سرشاری از این طریق کسب کرده بود.

در کنار این موارد نمی‌توان از سرقت‌های مسلحانه در پایتخت چشم‌پوشی کرد. مدتی است که گروه یا گروه‌های مسلح با حمله به خانه‌های مسکونی در حالی که افراد در منزل حضور دارند اموال ارزشمند آنان را به سرقت می‌برند. هفته گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گروهی از سارقان مسلح به ساختمانی وارد شده و با گروگان گرفتن سرایدار و همسرش به خانه طعمه اصلی خود رفتند.

سارقان پس از جمع‌آوری اموال ارزشمند قصد خروج از خانه را داشتند که با مقاومت ساکنان خانه مواجه شدند. در پی مقاومت افراد منزل، سارقان اقدام به شلیک کردند و در نهایت متواری شدند. در ماه‌های اخیر ویدئوهای شبیه به این مورد که از طریق دوربین‌های مداربسته ثبت و ضبط شده در فضای مجازی منتشر می‌شود و احساس امنیت بخش قابل توجهی از جامعه را مخدوش می‌کند.

منبع: رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.