کد خبر : 47010
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

باند کلاهبرداري حرفه اي در زنجان

باند کلاهبرداري حرفه اي در زنجان
رئيس پليس فتا استان زنجان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري حرفه‌اي با 30 نفر مالباخته به ارزش 10 ميليارد ريال خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه: سرهنگ سيداحمد موسوي رئيس پليس فتا استان زنجان در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت و مراجعه حضوري يکي شهروندان مبني بر کلاهبرداري اينترنتي، با بررسي‌هاي صورت گرفته معلوم شد شاکي پس از رويت آگهي فروش خودرو در يکي از سايت‌هاي آگهي محور اقدام به واريز مبلغ 5 ميليارد ريال به عنوان بيعانه به حساب فروشنده نموده و پس از آن جوابگوي تماس‌هاي مالباخته نمي‌باشد، لذا موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اقدامات فني و پليسي، 2 متهم به‌هويت‌هاي معلوم در يکي از  استان‌هاي همجوار شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير و به پليس فتا  شهرستان ابهر دلالت داده شدند.

اين مسئول انتظامي با بيان اينکه متهمان در تحقيقات اوليه منکر بزه ارتکابي مي‌شدند، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند: با درج تصاويري از خودروهاي مدل بالا، در سايت آگهي محور پس از ترغيب شهروندان به پرداخت مبلغ خودروي خريداري شده تلفن همراه را خاموش مي‌کرديم.

وي با بيان اينکه متهمان در بازجويي به بيش از 30 فقره کلاهبرداري به ارزش تقريبي 10 ميليارد ريال در سراسر کشور با اين شگرد اعتراف کرده اند،

تصريح کرد: در اين راستا از متهمان دستگير شده تعداد 155 دستگاه گوشي تلفن همراه، 53 کارت بانکي، 57 کارت هديه و 31 قطعه سيم کارت و مقاديري ارز خارجي کشف و ضبط گرديد.

سرهنگ موسوي با بيان اينکه کلاهبرداران سايبري با تبليغات و درج آگهي جعلي به قيمت پايين‌تر از ‏بازار، اقدام به وسوسه و فريب کاربران فضاي مجازي مي‌کنند،

افزود: شهروندان به هيچ وجه به تبليغات فريبنده افراد در فضاي مجازي توجه نکنند و از پرداخت بيعانه تحت هر شرايطي خودداري نموده و در صورت تصميم به خريد کالا با مراجعه حضوري و رويت کالا اقدام به پرداخت وجه معامله و تحويل کالا کنند.
رئيس پليس فتا زنجان با بيان اينکه عليرغم توصيه‌هاي پليس فتا در خصوص خريدهاي آنلاين، متأسفانه همچنان افراد ، فريب آگهي‌هاي وسوسه‌کننده در سايت‌هاي خريد و فروش کالا را مي‌خورند و هدف کلاهبرداران قرار مي‌گيرند، افزود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

 

منبع: خبرگزاري پليس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.