کد خبر : 47127
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

افزایش نمره منفی گواهینامه برای رانندگان متخلف

افزایش نمره منفی گواهینامه برای رانندگان متخلف
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، در خصوص مجازات‌های ناشی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تیتر حادثه: سرهنگ ابراهیم‌پور رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در خصوص مجازات های ناشی از تخلفات رانندگی حادثه ساز گفت: طبق ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگانی که مرتکب تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تجاوز به چپ، عبور از چراغ قرمز یا عدم رعایت حق تقدم شوند، علاوه بر پرداخت جریمه، نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه آن‌ها ثبت خواهد شد.
ئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: چنانچه مجموع نمرات منفی راننده به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه وی برای مدت سه ماه ضبط می‌شود. در صورت تکرار تخلف و رسیدن نمره منفی به ۲۵، مدت توقیف گواهینامه به شش ماه افزایش می‌یابد. همچنین، اگر نمره منفی به ۲۰ برسد، گواهینامه ابطال شده و راننده تا یک سال امکان دریافت گواهینامه جدید نخواهد داشت.

سرهنگ ابراهیم‌پور تأکید کرد: رانندگانی که در مدت توقیف گواهینامه اقدام به رانندگی کنند، علاوه بر مجازات رانندگی بدون گواهینامه، در صورت بروز حادثه، از پوشش بیمه‌ای نیز محروم خواهند شد.

وی در انتها در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی، ایشان اعلام کرد که ۲۹ تخلف حادثه‌ساز برای این دسته از خودروها تعریف شده و جرایم آن‌ها دو برابر خودروهای شخصی است. این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای برخورد با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی است.

منبع: رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.