کد خبر : 47288
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱

حمله با چاقو در انگلیس

حمله با چاقو در انگلیس
حمله فردی مسلح به چاقو در شمال غرب انگلیس که دست کم ۲ کشته و حدود ۹ مجروح به جا گذاشت.

به گزارش تیتر حادثه:  به نقل از شبکه تلویزیونی “یورونیوز”؛ آخرین گزارش‌ها از این واقعه حاکی است که حمله با چاقو روز دوشنبه در شمال انگلیس در یک کلاس آموزش رقص صورت گرفته و طی آن دست کم دو کودک کشته و ۹ کودک دیگر زخمی شده‌اند که حال 6 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

بنا به تایید کارکنان فوریت‌های پزشکی بریتانیا، این حادثه روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه در ساوت‌پورت، واقع در شمال غربی انگلیس روی داده و طی آن دست کم ۹ نفر مجروح شده‌اند. این در حالیست که برخی منابع شمار مجروحان حادثه را بیش از ۱۰ نفر عنوان کرده‌اند.

رئیس پلیس مرزیساید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یک پسر ۱۷ ساله در همین ارتباط به اتهام قتل و اقدام برای قتل در حمله‌ به یک کلاس آموزش رقص در ساوت‌پورت، دستگیر شده است. گفته می‌شود در این حمله، دو بزرگسال نیز به شدت مجروح شدند.

به گفته منابع آگاه محلی، پلیس این حمله را «تروریستی» تشخیص نداده و به دنبال یافتن انگیزه اصلی فرد مهاجم برای دست زدن به چنین اقدام مرگباری است.

مرکز خدمات آمبولانس شمال غرب انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که هشت بیمار با جراحات ناشی از ضربات چاقو را تحت درمان قرار داده و آنها را به سه بیمارستان مختلف از جمله بیمارستان کودکان آلدری‌ هی منتقل کرده است.

منابع خبری و نیز مرکز فوریت‌های پزشکی انگلیس اعلام کردند که ساعاتی پس از این حادثه یک فرد مظنون دستگیر شده است.

پلیس مرزیساید پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک مورد حمله با چاقو حدود ساعت ۱۱:۵۰ صبح به وقت محلی، یک مرد مسلح به سلاح سرد را دستگیر کرد.

منبع یاد شده بدون اشاره به هویت فرد مهاجم و با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص انگیزه این حمله ادامه دارد، یادآور شد که خطری دیگر عموم مردم را تهدید نمی‌کند.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان این حمله، اخبار منتشر شده از ساوت‌پورت را «هولناک و بسیار تکان‌دهنده» توصیف کرد.

وی در این پیام افزود: «می‌خواهم از پلیس و نیروهای امدادی به دلیل مداخله سریع پس از این حمله تشکر کنم. من در جریان آخرین تحولات مرتبط با این موضوع قرار دارم.»

وزیر کشور انگلیس نیز در پیامی ضمن ابراز نگرانی از حادثه‌ای که در ساوت‌پورت روی داده، با خانواده‌ها و آسیب‌دیدگان همدردی کرده است.

وی همچنین یادآور شده است که به دقت پیگیری این ماجرا است و برای اعلام حمایت کامل خود از پلیس و قدردانی از نیروهای امدادی، با فرماندهان پلیس و کمیسر جنایی مرزیساید تماس گرفته است.

بیمارستان کودکان آلدری هی نیز ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده و اشاره به پر ازدحام بودن بخش اورژانس به دلیل رسیدگی به مجروحان حادثه، از والدین خواسته است که تنها در موارد ضروری کودکان خود را به بیمارستان بیاورند.

منبع: خبرگزاری پلیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.