کد خبر : 47506
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۱۱

رفع تصرف بيش از 400 هکتار از اراضي ملي

رفع تصرف بيش از 400 هکتار از اراضي ملي
فرمانده يگان هاي انتظامي و حفاظتي فراجا از رفع تصرف 475 هکتار اراضي ملي و دولتي در استان اصفهان در سه ماه ابتداي سال جاري خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه: سردار “رضا بني اسدي فر”؛ اظهار داشت: با هدف جلوگيري از تصرف اراضي ملي و دولتي در سطح کشور، همواره اجراي اقدامات پيشگيرانه در اولويت قرار دارد.

وي افزود: در سه ماهه سال جاري، 475 هکتار از اراضي ملي و دولتي در گستره شهرهاي استان اصفهان، با هوشياري و تلاش کارکنان يگان حفاظت اراضي اين استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

سردار بني اسدي فر گفت: بازگشت اين اراضي به بيت‌المال با اجراي 94 فقره حکم قطعي قضائي و 280 مورد رفع تصرف فوري انجام شده است.

وي ادامه داد: با اجراي اين احکام قضائي در مجموع 185 هکتار از زمين‌هاي ملي و دولتي در استان اصفهان رفع تصرف و به بيت‌المال اعاده و نسبت به قلع ‌و قمع و خلع يد آن اقدام شد.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: از سال 1400 تا 1402 نيز ??? هکتار از اراضي ملي و دولتي استان اصفهان رفع تصرف فوري شده است که از اين ميزان 116 هکتار در سال 1400 ، 117 هکتار در سال 1401 و 56 هکتار در سال 1402 بوده است.

وي با هشدار به کساني که به صورت غيرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضي ملي مي‌کنند، گفت: اين اداره کل از اراضي ملي با آمادگي کامل حفاظت و حراست مي‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در اين اراضي و زمين خواري به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترين اغماضي ندارد.

فرمانده يگان هاي انتظامي و حفاظتي فراجا با اشاره به ارسال 2 هزار و 705 مورد اخبار مردمي در نيمه تير ماه سال جاري، خاطرنشان کرد: تيم‌هاي گشت و مراقبت يگان حفاظت اراضي در سراسر کشور به صورت پيمايش روزانه در حال گشت زني براي رصد اراضي ملي و دولتي تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اين اراضي اقدامات قانوني لازم را انجام خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.