کد خبر : 47898
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۲

کاهش 395 نفری جانباختگان در سوانح رانندگی

کاهش 395 نفری جانباختگان در سوانح رانندگی

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه: سردار سید تیمور حسینی ، رئیس پلیس راهور فراجا، در جریان برگزاری نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت: “ابتدا ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، از زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌های بی‌وقفه شما عزیزان در اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع تقدیر و تشکر می‌کنم. نقش شما به‌عنوان حلقه بین پلیس و مردم در آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای فرهنگ رانندگی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.”
وی افزود: “سال ۱۴۰۳ با لطف خداوند و تلاش همکاران، در طرح نوروزی به درستی عمل کرده و با کاهش جانباختگان مواجه بودیم. این اقدامات در طرح نوروزی تمام نشده و بر اساس آمار پزشکی قانونی، ۷.۸ دهم درصد، یعنی ۳۹۵ نفر کاهش جانباختگان را شاهد بودیم.”

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه گفت: “در طول سه ماه گذشته با اینکه شاهد افزایش تعداد خودرو، افرادی که گواهینامه دریافت کرده‌اند، و افزایش تردد در جاده‌ها بوده‌ایم، اما همچنان با کاهش تصادفات روبرو بودیم.”

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: “همچنین در خصوص نقل و انتقال خودرو، که یکی از موضوعات مهم برای مردم است، باید این نوید را بدهم که در آینده‌ای نزدیک با کاهش زمان و اتمام صف‌های طولانی مواجه خواهیم بود و هر متقاضی می‌تواند در کمترین زمان ممکن نسبت به شماره‌گذاری خودروی خود اقدام کند.”

حسینی افزود: “پلاک‌های نو شماره وارداتی مشمول شماره‌گذاری سریع خودرو خواهند شد.”

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: “از ۲۳ تیرماه بحث جریمه‌ها را داشتیم که از قبل از سال جدید مطرح شده و اطلاع‌رسانی شده بود. اما در جواب اینکه بگوییم آیا تأثیر چشم‌گیری در کاهش تخلفات داشته یا خیر، باید بگویم بله، از ۲۳ تیر ۱۹ درصد کاهش داشته‌ایم.”

سردار حسینی در ادامه با تأکید بر اهمیت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: “همان‌طور که مستحضرید، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال، پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی است. پلیس راهور فراجا با تمام توان و امکانات خود، برای تأمین امنیت ترافیکی و تسهیل تردد زائران در این ایام آمادگی کامل دارد. به همین منظور طرح‌های ترافیکی ویژه‌ای در این خصوص از سوی پلیس راهور و دیگر سازمان‌های مرتبط با برگزاری این مراسم آئینی و مذهبی در نظر گرفته شده است که شامل افزایش گشت‌های پلیس راهور در مسیرهای منتهی به مرزها، نصب علائم هشداردهنده، ایجاد پارکینگ‌های مناسب و… می‌شود. همچنین، هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.”

منبع: رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.