کد خبر : 48097
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

دستگیری اعضاي 15 نفره کلاهبرداران المپيک 2024

دستگیری اعضاي 15 نفره کلاهبرداران المپيک 2024
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت ازانهدام باند 15 نفره که در سايت هاي شرط بندي ويژه المپيک 2024 از شهروندان کلاهبرداري مي کردند، خبر داد.

به گزارش تیتر حادثه: سرهنگ “داود معظمي گودرزي” رئيس پليس فتا پايتخت اظهار داشت: طي رصدهاي اطلاعاتي مستمر تحرکات سايت‌هاي قمار و شرط‌بندي در فضاي مجازي مشخص شد شبکه جديدي در داخل کشور شکل گرفته که بصورت مقطعي با مناسبات ورزشي مختلف فعاليت خود را تشديد کرده و پس از پايان آن اقدامات خود را متوقف مي کنند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد:  پس از بررسي هاي تخصصي و تحقيقات سايبري مشخص شد مجرمان در قالب يک تيم 15 نفره به سرکردگي يکي از رابطين اصلي با مديران سايت هاي شرط بندي خارج از کشور در حال عضو گيري و فريب شهروندان و اجاره کارت هاي بانکي آنها تحت عناوين مختلف استخدامي و … هستند.

وي با اشاره به سرعت عمل پليس در متلاشي کردن باند تبهکاران افزود: افسران سايبري پليس فتا پايتخت پس از تحليل مستندات جمع‌آوري شده و بررسي هاي اطلاعاتي و تخصصي،موفق شدند تمامي اعضاي اين باند 15 نفره را شناسايي و پس از تشريفات قضايي همه ي آنها را در چندين عمليات همزمان در تهران و استان هاي همجوار دستگير کنند.

سرهنگ معظمي گودرزي بيان داشت: رئيس اين باند مجرمانه که براي گمراه کردن پليس از هويتهاي مختلفي استفاده مي کرد و با کمک عناصر خارجي شبکه هاي شرط بندي قصد خروج از کشور را داشت با تيزهوشي پليس شناسايي و دستگير شد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه تمام مسئوليت کارت بانکي افراد برعهده صاحب حساب است خاطرنشان کرد: اين شيادان فرصت طلب با وعده هاي دروغين يک شبه پولدار شدن با نقابي از هويت و حسابهاي بانکي افراد ناآگاه سوءاستفاده کرده و فعاليت هاي مجرمانه خود را پيش مي برند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصيه کرد: به هيچ عنوان به تبليغات واهي افراد سودجو که در فضاي مجازي تحت عناوين مختلف استخدام و … قصد سوءاستفاده از حساب بانکي شما را دارند توجه نکنيد و در صورت مشاهده هرگونه موضوع مشکوک و مشابه موارد را از طريق مرکز فوريتهاي سايبري به شماره تلفن 096380 و يا سايت پليس فتا به نشاني  www.fata.gov.ir  اطلاع دهيد.

منبع: خبرگزاری پلیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.