کد خبر : 492
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

قلب مرد نیشابوری در سینه کودک 10 ساله تپیدن گرفت

قلب مرد نیشابوری در سینه کودک 10 ساله تپیدن گرفت

مرد نیشابوری به 8 بیمار زندگی دوباره بخشید و قلب این مرد به کودک 10 ساله اهدا شد.

در تازه ترین عمل پیوند عضو در بیمارستان منتصریه مشهد اعضای یک بیمار مرگ مغزی موجب تسکین دردهای 8بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش تیتر حادثه ، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این پرونده گفت: در این عمل جراحی، با معرفی بیمار از بیمارستان نیشابور به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده، بیمار در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت‌.

دکتر ابراهیم خالقی خاطرنشان کرد: یک کلیه و پانکراس زنده‌یاد در بیمارستان منتصریه به آقایی 41ساله و کلیه دیگر به آقایی 33ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

به گفته این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همچنین قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع) به پسری 10 ساله ساکن طبس پیوند شد‌. خالقی تصریح کرد: کبد این زنده‌یاد نیز در بیمارستان منتصریه به خانمی 39ساله ساکن مشهد پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید و قرنیه‌های او نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد‌.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قسمتی از پوست این مرحوم نیز به منظور پیوند روزانه به بیماران نیازمند، به بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع)ارسال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.