کد خبر : 50463
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۴۳

عواقب قانونی جعل کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی

عواقب قانونی جعل کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با تشریح ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی به عواقب قانونی جعل کارت معافیت و یا پایان خدمت سربازی پرداخت.

به گزارش تیتر حادثه 

مازندران معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با تشریح ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی به عواقب قانونی جعل کارت معافیت و یا پایان خدمت سربازی پرداخت.

سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح  ماده۶۰  قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، گفت: برابر ماده۶۰  قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی خواهد شد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: برابر با این ماده قانونی، این افراد با رعایت شرایط و امکانات خاطی، دفعات و مراتب جرم، مراتب تادیب از وعظ، توبیخ و تهدید، به حبس تعزیزی از یکسال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

وی افزود: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ، توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

سرهنگ کریم پور، خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده محترم آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف ۲۰ تن چوب جنگلی قاچاق، توقیف ۷ خودرو و دستگیری قاچاقچیان چوب در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ احمد امینی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و برداشت غیر مجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران گشت انتظامی این شهرستان با همراهی ماموران اداره منابع طبیعی و جنگلداری شهرستان به محل اعزام و موفق به شناسایی و توقیف ۷ خودروی حامل چوب قاچاق در عملیاتی غافلگیرانه شدند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی و محل دپوی چوب در مجموع ۲۰ تن چوب‌های جنگلی که به‌صورت غیر مجاز از جنگل‌های شهرستان نور برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: در این عملیات ۷ قاچاقچی چوب و محصولات جنگلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و شدند.

سرهنگ امینی در پایان با اشاره به این که چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان نور تحویل داده شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

خودروی پژو با ۱۵ حکم قضایی در بهشهر توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف یک خودروی سواری پژو با ۱۵ مورد حکم قضایی خبر داد توسط ماموران کلانتری ۱۲ خلیل شهر خبر داد .

سرهنگ علی اکبر قلی پور در تشریح این خبر خاطرنشان کرد: ماموران گشت کلانتری ۱۲ خلیل شهر حین گشت‌زنی در سطح شهر خلیل شهر، به یک سواری پژو مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌ها و استعلام از سامانه‌های پلیسی مشخص شد که خودروی مورد نظر دارای ۱۵ مورد دستور توقیف قضایی است.

سرهنگ قلی پور، خاطرنشان کرد: خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل و راننده متخلف نیز به مرجع قانونی معرفی شد.

منبع: ایسا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.