کد خبر : 51393
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۳۱

توضیحاتی درباره زلزله‌ای دیشب که تهران را ترساند

توضیحاتی درباره زلزله‌ای دیشب که تهران را ترساند

استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی گفت: گسل گرمسار در انتهای غربی خود با گسل ایوانکی تلاقی دارد و در تغییر شکل پلاستیک در انتهای جنوب شرقی گسل ایوانکی نیز دیده می‌شود،

استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی گفت: گسل گرمسار در انتهای غربی خود با گسل ایوانکی تلاقی دارد و در تغییر شکل پلاستیک در انتهای جنوب شرقی گسل ایوانکی نیز دیده می‌شود، و به همین دلیل فوج زمین‌لرزه‌های کوچک در این بخش از گسل ایوانکی نیز دیده می‌شود که انتهای شمال غربی این گسل به منطقه ١٥ تهران می‌رسد.

 در مناطقی از شخبر : ۱۱۷۴۱۳هر تهران، امشب، ۱۴ مهر ماه، زلزله احساس شد. همین حس کافی بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این موضوع بنویسند و آن ترس قدیمی وقوع زلزله در پایتخت بیدار شود. البته زلزله در تهران نبود، مرکز زلزله دورتر از تهران و در استان سمنان اعلام شد.

در همین خصوص مهدی زارع، استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی به خبرآنلاین گفت: زلزله گرمسار در شامگاه ١۴-٧-١۴٠٣ با بزرگای ۴.۶ در ساعت ٢٢:۴۶ در پهنه گسله  گرمسار رخ داد. این پهنه در تلاقی روندهای شمال‌غرب-جنوب‌شرق در غرب البرز با روندهای شمال‌شرق-جنوب‌غرب در شرق البرز و محل بیرون‌زدگی گچ و نمک به صورت گنبدهای نمکی گرمسار است (در محدوده کوه‌های نردیا، گرماج و سرآسیاب) که سن آن‌ها به میانه دوران سوم زمین‌شناسی می‌رسد.

منبع : شهر خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.