کد خبر : 9177
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

نه به ملاقات‌ با بیماران کرونایی

نه به ملاقات‌ با بیماران کرونایی

با توجه به نقش ملاقات همراهان با بیماران کرونایی در بیمارستان های استان در شیوع و انتقال این ویروس، با راه اندازی پویش” نه به ملاقات بیماران کرونایی” عیادت های حضوری را مجازی کنیم.

به گزارش تیتر حادثه از ایلام،با گذشت نزدیک به دو سال از شیوع کرونا این ویروس کشنده همچنان در سایه بی توجهی مردم به دستور العمل های بهداشتی بی رحمانه قربانی می گیرد.
ویروسی که کوچک و بزرگ نمی شناسد و با چهره ی مرموزش طعمه های خود را از بین مردم انتخاب و انان را به زانو در می آورد.
امروز به واسطه جولان کرونا در جامعه ای زندگی می کنیم که به راحتی آب خوردن پیر و جوان به این ویروس منحوس مبتلا و قربانی سهل انگاری خود و دیگران می شوند.

در این میان برخی از مردم نیز با تقویت فرهنگ عیادت، ملاقات با بیماران کرونایی در بیمارستان و منزل را عادی می دانند و بر این مبحث نادرست تاکید می کنند.

این خانواده ها که عزیزانشان در بستر بیماری کرونا هستند گویا سلامتی خود و اطرافیانشان برای آنها چندان هم مهم نیست که این چنین ناجوانمردانه زمینه شیوع کرونا را فراهم می کنند.

با پیوستن به پویش، ملاقات های حضوری را مجازی کنیم!

با توجه به نقش ملاقات همراهان با بیماران کرونایی در بیمارستانه های استان در شیوع و انتقال ویروس کرونا با راه اندازی پویش” نه به ملاقات بیماران کرونایی” ملاقات های حضوری را مجازی کنیم تا علاوه بر پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال، بیماران در جهت بهبود زودتر همراهی شود.

متاسفانه هنوز هم افرادی وجود دارد که ماسک و پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند و با برگزاری انواع مراسمات این ویروس هزار چهره را شریک زندگی خود و خانواده شان می کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دورهمی های خانوادگی و دید و بازدید ها و ملاقات ها مهمترین عامل شیوع کرونا می باشد و بارها و بارها بر منع این موارد مهم تاکید شده است.

خانواده های بیماران کرونایی از عیادت در بیمارستان ها خودداری کنند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: با توجه به فرهنگ نوع دوستی و ابراز همدردی در بین مردم استان و افزایش قدرت سرایت کرونا ویروس در سویه های جدید از خانواده های بیماران کرونایی درخواست می شود به جهت حفظ ایمنی بیماران و جلوگیری از همه گیری ویروس و پیشگیری از انتقال آن، صبور بوده و از مراجعه به بیمارستان جهت عیادت بیماران خود خودداری کنند.

محبوب رستم زاد افزود: همراهان و خانواده های بیماران کرونایی می توانند از طریق تماس تلفنی با بخش های بستری، پرستار و پزشک مربوطه از وضعیت پزشکی بیمار خود مطلع شوند.

وی اظهار داشت: بیماران بستری که به تشخیص و صلاحدید بیمارستان نیاز به همراه داشته باشند، اجازه داشتن همراه داده می‌شود و همراهان این بیماران نیز می بایست تمامی شرایط و پروتکل های تعیین شده از طرف بیمارستان را رعایت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پایان از همه مردم استان خواست؛ از حضور در بخش‌های بستری بیماران کرونایی به جهت عیادت پرهیز نمایند چرا که حضور این افراد جهت ملاقات باعث اختلال در پروسه درمان بیماران خواهد شد.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱ هزار و ۲۹۴ نفر به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۹۸ بیمار جان خود را از دست داده اند.

هرچند گفته می شود بیش از ۶۸ درصد مردم استان ایلام در برابر کرونا واکسینه شده‌اند اما رعایت پروتکل های بهداشتی تا موقع قطع کامل زنجیره شیوع این ویروس ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.