کد خبر : 9982
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

دستگیری تور لیدر‌ غیر مجاز در محلات

دستگیری تور لیدر‌ غیر مجاز در محلات

عامل برگزاری تور‌های غیر مجاز در شهرستان محلات دستگیر شد.

مهدی لعل بار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از متوقف کردن سفر یک تور غیرمجاز و دستگیری عوامل آن در شهرستان خبر داد.
به گزارش تیتر حادثه  ، لعل بار افزود: این تور غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط و مقررات و مجوز‌های قانونی اقدام به برگزاری تور به سراسر کشور می‌کرد شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری شد و پرونده فرد متخلف به مراجع قانونی برای پیگیری ارسال شد.

او اضافه کرد: پس از اعتراض و شکایت مسافران از نحوه برگزاری نامناسب تور مشخص شد که تور غیر مجاز برگزار شده و بلافاصله پس از بازگشت تور، تعدادی از متخلفان بازداشت شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تور‌های گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تور‌ها را کسب نمی‌کنند.

او ادامه داد: از تمام گردشگران درخواست داریم برای حفظ سلامت خود، تور‌های گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند.

لعل بار گفت: عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند و پس از شناسایی به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند تصریح کرد:

او افزود: این تور‌ها اغلب از طریق فضا‌های مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند و این تور تاکنون چند برنامه بدون مجوز نیز برگزار کرده بود و با معرفی به مراجع قانونی، تذکر کتبی داده شده است و متاسفانه مجددا اقدام به برگزاری تور داشته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات اضابه کرد: همشهریان برای استفاده از خدمات مسافرتی فقط به دفاتر مجاز مراجعه کنند.

او ادامه داد: دفاتر مجاز شهرستان محلات به نام‌های دفتر خدماتی ریوکان، دفتر خدمات مسافرتی گلگشت و دفتر خدمات مسافرتی آریانا نیم ور، دارای مجوز از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

لعل بار افزود: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، لازم است متقاضیان به این دفاتر مراجعه و علاوه بر ثبت نام و استفاده از خدمات قانونی، قرارداد مربوطه را تکمیل کنند و با انجام قرارداد مسافر تحت پوشش بیمه و تحت نظارت‌های ارگان‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.