کد خبر : 13261
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

خانم آبادانی با تلاش اورژانس به زندگی بازگشت

خانم آبادانی با تلاش اورژانس به زندگی بازگشت

کارشناسان اورژانس ۱۱۵ پایگاه شهری ۳ (ایستگاه ۱۰ بهار آبادان) با اقدام درمانی سریع جان خانم ۳۷ ساله را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش تیتر حادثه دکتر سیدنادر نقیبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت ؛ طی تماس تلفنی حوالی ساعت ۱۰:۳۸ صبح روز شنبه ۲۸ آذرماه گزارشی از کاهش سطح هوشیاری خانم ۳۷ ساله در منطقه سنگور هلال۷ به مرکز پیام اورژانس دانشکده مخابره شد بلافاصله کارشناسان مرکز پیام نزدیکترین پایگاه اورژانس ۱۱۵ را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: کارشناسان فوریت های پزشکی پس رسیدن به محل و حضور بربالین بیمار و کنترل علائم حیاتی را برای مددجو انجام می دهند.

دکتر نقیبی ادامه داد :از آنجا که نامبرده فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده و دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، تکنسین اورژانس بدون فوت وقت عملیات احیا قلبی تنفسی را بر روی بیمار انجام به کابین عقب آمبولانس منتقل می نمایند و پس از چند دقیقه تلاش بی وقفه علائم حیاتی بیمار برقرار و مدد جو به زندگی دوباره باز می گردد.

وی اضافه کرد : ادامه عملیات احیاء و پایش علائم حیاتی و حمایت های تنفسی تا رسیدن به بیمارستان توسط کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی ادامه یافت و بیمار جهت دریافت خدمات پیشرفته پزشکی به بیمارستان آیت ا… طالقانی تحویل داده شد.

دکتر نقیبی با بیان اینکه ۷۰درصد ایست های قلبی درخارج از بیمارستان و در خانه رخ می دهد تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده ی آن است که نجات بخش ترین افراد برای بیمار، افراد حاضر در خانه یا به عبارتی نزدیکان بیمار هستند که با یادگیری یک اقدام ساده (شروع به موقع ماساژ قلبی) می توانند شانس بقای یک بیمار ایست قلبی را تا ۲ الی۳ برابر افزایش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.