کد خبر : 14401
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

میلیاردر تلگرامی خوزستان در دام پلیس افتاد

میلیاردر تلگرامی خوزستان در دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام با ترفند فروش طلا و ارز اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد. ‌

به گزارش تیتر حادثه ، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس در پوشش فروش طلا و ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی، مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی فروش طلا و ارز جعلی با آگهی دهنده ارتباط برقرار کرده و برای خرید طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ ۱۶ میلیارد و نهصد و هفتاد میلیون ریال به حساب وی می‌کند که در ادامه متوجه کلاهبرداری بودن آگهی می‌شود.

کلاهبردار میلیاردی تلگرام در دام پلیس فتا
رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی شده و با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس احضار شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و در تشریح شیوه مجرمانه خود گفت: با ایجاد یک کانال تلگرامی با موضوع فروش طلا و ارز طعمه خود را شناسایی کرده و بعد از واریز وجه از طرف خریدار، هیچ‌گونه کالایی برای وی ارسال نکردم.

سرهنگ حسینی از بازگرداندن وجه شاکی به میزان هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال به حساب وی خبر داد و گفت: متهم به همراه پرونده جهت ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان عنوان کرد: مشاهده می‌شود که برخی از کاربران فضای مجازی به صورت هیجانی و به قصد کسب سود بیشتر از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش ارز و طلا می‌کنند که این کار می‌تواند موجب زیان و ضرر کاربران شود.

حسینی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و چنانچه قصد خرید و فروش ارز و طلا را دارید صرفاً از طریق واحد‌های صنفی و تخصصی نظیر صرافی‌ها و طلافروشی‌های دارای مجوز اقدام نمایید. همچنین در صورت مشاهده موارد مشابه و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.