کد خبر : 20556
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

بازنشستگان از زندگی معاف شده اند

بازنشستگان از زندگی معاف شده اند

پیرمرد بازنشسته  خسته از زمانگردی که سرعتش از هر وسیله ای بیشتر است خسته از رفتار زمانه و گریزان از هیاهوی زندگی ماشینی با یک گونی پراز خاظره های محو و گنگ می اندیشد و شاید هم به این می اندیشد که کی و کدام محل آخرین نفس را خواهد کشید.

غلامحسن لشکری : پیرمرد بازنشسته  خسته از زمانگردی که سرعتش از هر وسیله ای بیشتر است خسته از رفتار زمانه و گریزان از هیاهوی زندگی ماشینی با یک گونی پراز خاظره های محو و گنگ می اندیشد و شاید هم به این می اندیشد که کی و کدام محل آخرین نفس را خواهد کشید. بیابید به این پیرمردان خسته مهربانتر نگاه کنیم و لشکری خبرنگار  ما بازنشسته آموزش و پرورش حکایت این مهربانی به یادمان می آورد مهربان باشیم. زندگی برای بازنشستگان در شرایطی که باید از امکانات رفاهی و بهداشتی بیشتری استفاده کنند به دلیل نبود امکانات لازم شرایط سختی را می گذرانند آخر عمری نه خونه ای نه درآمد مناسبی سرشان را که زمین بگذراند بچه هایشان بلاتکلیف می شوند.

سالمندان چشم و چراغ خانواده ها هستند و ارزش های دینی و فرهنگی جامعه ما درخصوص ارزش والای سالمندان و احترام و تکریم آنان تاکید فراوان شده است. آموزش سالمندان در دوره سالمندی بهداشتی جسمی و روانی تغذیه سالم تحرک و ورزش و… در طول عمر بسیار بااهمیت بوده و تاثیر تغذیه مناسب برای سالم ماندن حفط سلامتی ، شادابی ، نشاط و توانمندی به اثبات رسیده است.

کاش مسوولان باور می کردند روزی بازنشسته می شوند بازنشستگان در اجرای عدالت، مسوولان را مقصر می دانند که پیران فرزانه ( علم) مضطرب و نگران باشند. حیف است بگذارند کشتی زندگی پدران و مادران معنویتشان به گل نشیند زیرا فردا نوبت آن ها است جای تاسف است که دولت و آموزش و پرورش نتواند حداقل نیازهای این قشر فرهیخته را تامین نماید و مهمترین خواسته فرهنگیان بازنشسته رفع تبعیض در پرداخت حقوق و اجرای کامل نظام هماهنگی پرداخت حقوق بین شاغلان و بازنشستگان خصوصا بازنشستگان قبل از سال 1379 که تفاوت فاحشی دارد و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که اصلاح شود.

قشر زحمتکش زمانی بازنشسته می شوند که فشار زندگی در اوج است فرزندان بزرگ شده اند و در مقاطع مختلف مانند دبیرستان و دانشگاه مشغول تحصیل هستند که خود مستلزم صرف هزینه های سنگین تحصیلی آنان و یا بیشتر آنان در آستانه ازدواج هستند و با توجه به ضعف و بیماری و مداوای ما مادر  و پدر فرهنگی بایستی این قشر زحمتکش و فرهیخته که حرمت نهادن به رنج ها و خدمات و احترام به اندیشه های بشری است کوشا بوده و در جهت  اعتلا در شان و منزلت و   حرمت  و کرامت پیشکسوتان و پس ازآن تامین مال بازنشستگان را به عنوان دو وظیفه مسوولان بدانند و برطرف نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.